اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 19:47

شنبه, 27 شهریور 1400 ساعت 18:52
  • .

تقویت جریان تئاتر در گرو تعامل دستگاه‌های مختلف است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با توجه به نقش اثرگذار هنر در تبیین و انتقال ارزش‌ها، لازمه تقویت جریان تئاتر را تعامل با دستگاه‌های مختلف عنوان کرد.

به گزارش نسیم امروز، امیر سرتیپ دوم محمد نجاتی با بیان که نقش هنر برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه هدف بسیار مهم است، گفت: با توجه به فاصله‌ای که از دوران دفاع مقدس گرفتیم باید از حوزه نشر کتاب خارج و با بهره‌گیری از ابزار هنر هم چون تئاتر و سینما دست به تولید بزنیم، زیرا اثرگذاری آنچه دیده و شنیده می‌شود با آنچه خوانده می‌شود، متفاوت است.

امیر نجاتی با بیان این که در این راستا حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌های خوبی دارد، تصریح کرد: امسال نیز برای موثرتر شدن فعالیت‌ها برگزاری کارگاه‌های آموزشی نمایشنامه نویسی برنامه‌ریزی شده است و از ۲۶ تا ۲۸ در شهرستان‌های مختلف گرمه، جاجرم، فاروج و بجنورد با بهره‌گیری از اساتید کشوری شاهد برگزاری کارگاه‌ها خواهیم بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی از این که در کنار آن شاهد اجرای تئاترهای خیابانی هم چون زمانه، تصادف و شهادت خواهیم بود، اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار آمادگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از این که تولید آثار خیاباتی و جشنواره‌هایی با رویکرد دفاع مقدس به طور قطع به حفظ ارزش‌های دفاع مقدس کمک می‌کند، سخن گفت و افزود: رویدادهایی از این دست، جدای از اثرگذاری، ماندگاری بیشتری در اذهان به ویژه نسل جوان خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان این که در حوزه نمایش شاهد استقبال بیشتری از سوی مخاطبان و به نوعی با تماشای آن شاهد اثرگذاری بیشتری در این زمینه در مخاطب خواهیم بود، از همکاری بیشتر با حوزه هنری و بسیج هنرمندان به ویژه در هفته دفاع مقدس برایمان گفت تا شاهد آثار و تولیدات بیشتری در این زمینه باشیم.

امیر سرتیپ دوم نجاتی با توجه به کمبود اعتبارات و امکانات حوزه هنری استان، اظهار امیدواری کرد: همکاری‌ها بیشتر شود، زیرا همکاری و تعامل با دستگاه‌های مختلف می‌تواند جریان تئاتر را تقویت کند.

او خاطرنشان کرد: هر کدام از دستگاه‌ها نقاط قوت و نقیصه‌هایی دارند که در تعامل با یکدیگر می‌توان برطرف کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره