اخبار برگریده
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 15:36

دوشنبه, 16 تیر 1399 ساعت 09:59
  • .

اتصال قوی بین سوادآموزی و اخذ مهارت ایجاد شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی در راستای تاکید بر توسعه و جهش استان، گفت: باید اتصال قوی بین سوادآموزی و اخذ مهارت ایجاد شود تا فرد توانمندی لازم برای حضور در جامعه با هدف حل مشکلات معیشتی خود را داشته باشد.

به گزارش نسیم امروز، دکتر محمد علی شجاعی در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گفت: با اجرای طرح ارتقای سطح سواد در استان و توانمند شدن افراد بار سنگینی از روی دوش نهادهای حمایتی برداشته می شود.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به پایین بودن نرخ باسوادی استان نسبت به میانگین کشوری با پیگیری از وزارت آموزش و پرورش موافقت نامه ای بین استان و سازمان نهضت سواد آموزی کشور به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان با هدف ارتقای دانش نرخ شاخص باسوادی استان امضا شده است.

دکتر شجاعی ادامه داد: طرح ارتقاء باسوادی توسط سازمان نهضت سواد آموزی استان در قالب یک سند تهیه شده است که وظایف تمام دستگاه اجرایی استان در آن مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه برای ریشه کنی بیسوادی در سال جاری باید همه پای کار باشند، افزود: در اجرای طرح ارتقای باسوادی در استان این امر تنها متوجه اداره کل آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزی استان نیست بلکه همه دستگاه های اجرایی پای کار باشند.

وی مطرح کرد: اقتصاد استان بر پایه اقتصاد روستایی است و نمی توانیم بدون توجه به ارتقای سطح سواد آنان توقع همراهی برای اجرای برنامه ها داشته باشیم.

دکتر شجاعی با بیان اینکه باسواد شدن روستاییان یعنی افزایش بهره وری بخش کشاورزی استان، تصریح کرد: بیسوادی بر دوش زنان روستایی استان سنگینی می کند و به رغم پای کار بودن آنان اما جمعیت باسواد زنان روستایی استان ۸۰ درصد است.

وی گفت: به لحاظ تعداد بیسوادان بر اساس جمعیت شهری و روستایی، زن و مرد و بازه های سنی مختلف خراسان شمالی فاصله حدود ۱۰ درصدی را با میانگین کشوری دارد.

وی تاکید کرد: اجرای پروژه آموزشی در هر منطقه باید متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های موجود کاربردی باشد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره