اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 05:52

سه شنبه, 20 خرداد 1399 ساعت 12:09
  • .

تاکید استاندار بر تعیین تکلیف واگذاری زمین برای ساخت مدارس

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: با وجود گذشت چند ماه از نشست پیشین این شورا، هنوز یک مترمربع زمین برای ساخت مدرسه به بخش خصوصی واگذار نشده است.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی شجاعی در نشست شورای آموزش و پرورش استان با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه‌های نشست شورای آموزش و پرورش استان،‌اظهار داشت: آموزش و پرورش باید نشست را مدیریت کند اما مانند دانش آموزی است که در جلسه امتحان است و چیزی بلد نیست. این نشست، مثل جلسه امتحانی است که دانش آموز بدون اطلاعات حاضر می شود.

وی افزود: واگذار شدن زمین با کاربری آموزشی به بخش خصوصی و تعیین تکلیف واگذاری زمین های ملی با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه، از مصوبات اجرا نشده نشست پیشین این شورا است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه کار مدیر، تنها مکاتبه و یا برگزاری نشست نیست گفت: باید میان کارمند و مدیر، تفاوت قایل شد، کارمند، وقتی علم و تجربه کسب کرد و توانمند شد و از عهده انجام کار برآمد، می تواند مدیر باشد اما امروز می بینیم که مصوبات مهم ۶ ماه قبل اجرایی نشده، مدیران تنها نشست گذاشته اند و کاری انجام نشده است.

شجاعی اظهارداشت: واگذاری زمین با کاربری آموزشی در شهرهای شیروان، بجنورد و اسفراین به بخش خصوصی و نیز پیگیری برای واگذاری زمین های ملی با کاربری آموزشی در نشست پیشین شورای آموزش و پرورش استان، مصوب شد اما حتی یک مترمربع زمین واگذار نشده است.

وی افزود: نشست شورای آموزش و پرورش هفته آتی تشکیل می شود و در این مدت واگذاری زمین به بخش خصوصی و نیز موضوع واگذاری زمین رایگان از راه و شهرسازی به ساخت مدرسه، تعیین تکلیف شود.

وی افزود: بر اساس اعلام آموزش و پرورش، برای نخستین بار، شهرداری ها، زمین با کاربری آموزش را برای واگذاری به بخش خصوصی به مزایده گذاشته اند، این چرا اولین بار باشد، چرا پیش از این نبوده است؟

استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران برای حل مشکلات و انجام مصوبات از اختیارات قانونی خود بهره ببرند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود، از پایین بودن سهم مدارس غیردولتی در جذب دانش آموز افزود: سهم بخش خصوصی در این استان از آموزش کم است و مدارس غیرانتفاعی و بخش خصوصی رونق خوبی ندارد.

استاندار خراسان شمالی با انتقاد از انجام نشدن مصوبه واگذاری زمین آموزشی به بخش خصوصی گفت: وقتی مدیر به یک موضوعی اعتقادی ندارد به سمتی می رود که کار انجام نشود، کار مدیر دولتی تنها برگزاری جلسه، صورتجلسه و ارسال نامه نیست، مصوبات جلسات برای اجرا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این نشست گفت: از مدیران انتظار می رود با آمادگی کامل به جلسات بیایند، جلسات نهایی را از جلسات اولیه تفکیک کنند، پیش از برگزاری جلسه نهایی، باید نشست های اولیه برگزار شده باشد و مدیر با آمادگی در جلسه آخر، حاضر شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: بعضا، زمان موجب فراموشی می شود از این رو باید برای انجام مصوبات پیگیری لازم انجام شود و نشست ها مستمر برگزار شود.

عباس سعیدی، مدیرکل آموزش و پروش خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه این نهاد بهره بردار پروژه های عمرانی بخش آموزش است بر ضمانت اجرایی شدن مصوبه های نشست آموزش و پرورش مبنی بر تعیین تکلیف واگداری زمین، تاکید کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره