اخبار برگریده
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 22:29

یکشنبه, 11 دی 1401 ساعت 08:38

۶ هزار دانش آموز خراسان‌شمالی غربالگری سلامت شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۶ هزار دانش آموز استان از ابتدای مهرماه تاکنون غربالگری بینایی سنجی، بهداشت دهان و دندان، شنوایی سنجی و قد و وزن شدند.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا جلال زاده اظهار کرد: سه هزار و ۸۰۰ دانش آموز از این تعداد در مقطع ابتدایی، هزار و ۲۰۰ نفر مقطع متوسطه اول و مابقی در مقطع متوسطه دوم مدارس شهری هستند که توسط ۱۰۶ مربی بهداشت غربالگری سلامت شدند.

وی افزود: پنج درصد از این دانش آموزان با اضافه وزن مواجه هستند که مجازی شدن آموزش و کم تحرکی عامل افزایش اضافه وزن دانش آموزان است و این تعداد دانش آموز به کارشناسان تغذیه معرفی شدند تا با برنامه ریزی و آموزش مشکل آنها برطرف شود.

رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: همچنین ۳۵۰ دانش آموز با مشکل بینایی (نزدیک بینی، دوربینی و آستیگمات) شناسایی شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد دانش آموز؛ ۲۵۰ نفر به دلیل فقر مالی به مراکز خیریه معرفی شدند که برای هریک از آنها به ارزش یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عینک تهیه شد.

جلال زاده اظهار کرد: ۱۶ دانش آموز نیز با مشکل شنوایی شناسایی شدند که از این تعداد فقط ۲ نفر نیاز به سمعک داشتند که به طور میانگین برای هریک پنج میلیون تومان توسط موسسه های خیریه تهیه شد.

وی در ادامه به غربالگری بهداشت و معاینه دهان و دندان دانش آموزان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان پس از معاینه توسط پزشکان در سنین ۶ تا ۱۲ سال به صورت رایگان و و بیش از این سنین ۲۵ درصد تخفیف شامل می شود.

وی عنوان کرد: شاخص پوسیدگی دندان کودکان در کشور ۲.۶ و در خراسان شمالی ۲.۴ است.

اجرای مکمل یاری در مدارس دخترانه

رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود آهن در سلامت دختران، تصریح کرد: کم‌خونی ناشی از فقر آهن موجب کاهش قدرت یادگیری، تضعیف سیستم ایمنی بدن، احساس ضعف و خستگی مزمن، کاهش قدرت ذهنی و تحریک‌پذیری می‌شود.

وی گفت: بر این اساس طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین D در مدارس روستایی مقطع متوسطه اول و دوم استان در سال تحصیلی جاری اجرا شد.

جلال زاده تصریح کرد: ۷۷ هزار دانش آموز زیر پوشش این طرح هستند که در بازه زمانی ۹ ماهه قرص آهن هفته ای یک عدد و ویتامین D هر ۲ ماه یک عدد به صورت خوراکی مصرف می شود.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه، آموزش تغذیه مناسب، ارتقای آگاهی و عملکرد دختران جوان در زمینه تغذیه صحیح و نقش آن در سلامت دختران و خانواده‌های آنان و کاهش کم‌خونی است.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره