اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 10:09

دوشنبه, 09 آبان 1401 ساعت 11:43

تایید پرونده ۲ شهید سلامت خراسان شمالی در کمیته ملی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مشاور امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین پیگیری‌های صورت گرفته با تایید۲ پرونده جدید، تعداد شهدای سلامت استان به چهار نفر رسید.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تقی کمالی روز دوشنبه اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات و بررسی مستندات پرونده های جانباختگان سلامت خراسان شمالی، هم اکنون پرونده چهار نفر به عنوان شهید خدمت تایید شده است.

وی افزود: مرحوم دکتر عبدالجلیل غیادی (پزشک شهرستان مرزی راز و جرگلان) و مرحوم مرتضی زهرایی ۲ شهیدی هستند که که اخیرا پرونده آنها در کمیته ملی بررسی و به عنوان شهدای مدافع سلامت تایید شدند.

کمالی یادآور شد: پیش از این پرونده ۲ شهید سلامت، دکتر وحید یحیوی پزشک فوق تخصص خون شناسی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد و علی رستمی راننده آمبولانس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان که جان خود را در جبهه سلامت نثار کردند در کمیته ملی به تایید رسیده بود.

مشاور امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: کادر سلامت با آنکه هیچ شناختی از ویروس مرموز کرونا در دنیا وجود نداشت، با تمام توان از جان خود برای حفاظت از هموطنان فداکاری و در خط مقدم مقابله با ویروس منحوس کرونا صادقانه خدمت کردند.

دکتر عبدالجلیل غیادی از پزشکان شهرستان مرزی رازوجرگلان خراسان شمالی بود که ۱۵ شهریور سال ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرد و به خیل شهدای سلامت استان پیوست.

مرتضی زهرایی نیز از کارمندان بیمارستان شهدای فاروج بود که سال گذشته بر اثر ابتلا به این ویروس فوت و به شهدای سلامت پیوست.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز ۲ هزار و ۲۴۶ نفر در استان قربانی داشته است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره