اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 18:54

پنج شنبه, 09 بهمن 1399 ساعت 10:16

مردم رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی را مدنظر داشته باشند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت :از مردم خراسان شمالی می‌خواهیم که پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم امروز، دکتر سید احمد هاشمی درنشست خبری با خبرنگاران خراسان شمالی به مناسبت دهه فجر اظهار کرد:متاسفانه موارد مثبت کرونا در خراسان شمالی روبه افزایش است که این موصوع بسیار نگران کننده می باشد.

وی افزود :برای جلوگیری از اوج گیری مجدد کرونا مردم در تجمعات شرکت نکنند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

افزایش بیمارستان های خراسان شمالی پس از انقلاب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه تاکید کرد:قبل از انقلاب اسلامی تنها 4 بیمارستان در استان وجود داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به 11 بیمارستان افزایش یافته است.

هاشمی خاطر نشان کرد :11 بیمارستان خراسان شمالی دارای 1444 تخت بیمارستانی که شامل 70 تخت دیالیز، 93 تخت ویژه، 10 تخت سوختگی و 49 تخت اعصاب و روان از جمله آن هاست.

فعالیت بیش از 5 هزار نفر در حوزه سلامت خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت :هم اکنون بیش از 5 هزار نفر در حوزه سلامت خراسان شمالی مشغول به فعالیت هستند

هاشمی افزود :تعداد پزشکان استان قبل از انقلاب تنها 12 نفر بود ولی پس از پیروزی انقلاب به 350 پزشک عمومی و 256 پزشک متخصص افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 57 تخت icu در بیمارستان امام حسن(ع) امام علی(ع) بجنورد امام خمینی (ره) و آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان و جوادالائمه جاجرم با اعتبار بالغ ۲۸۵ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

بیمارستان امام رضا(ع) پس از ساخت مرکز جایگزین تحویل می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه اگر بیمارستان جایگزین ساخته شود، مخالفتی با تحویل بیمارستان امام رضا (ع) وجود ندارد، گفت: عمارت مفخم از سال 85 در اختیار میراث فرهنگی قرار داده شده و از نظر قانون چون ثبت شده میراث فرهنگی است ، ساخت و ساز در حریم این بنا ممنوع بوده و این مسئله برای توسعه بیمارستان مشکل ایجاد کرده است .

سید احمد هاشمی در ادامه افزود : بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد وقف درمان است و در جلسات متعدد مطرح شده که جایگزین این بیمارستان ساخته شود تا عمارت مفخم به صورت کامل در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار بگیرد.

وی گفت : چنانچه برای جایگزین بیمارستانی در شان مردم استان ساخته شود تا مردم در این منطقه دغدغه درمانی نداشته باشند ، مخالفتی با تخریب بیمارستان کنونی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علو پزشکی استان یادآور شد : دانشگاه علوم پزشکی استان اختیاری برای واگذاری ندارد و استاندار طی مکاتباتی که با وزیر بهداشت داشته ، تا کنون پاسخی دریافت نشده است .

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره