اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 03:50

یکشنبه, 20 مهر 1399 ساعت 13:36

اجتماعات در خراسان شمالی به حداقل ممکن برسد/ لزوم توجه به فاصله گذاری اجتماعی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم توجه به فاصله گذاری اجتماعی گفت: اجتماعات در خراسان شمالی باید به حداقل ممکن برسد.

به گزارش نسیم امروز، احمد برادران در نشست تشکل های مردم نهاد و خیریه استان اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و حضور نیافتن در تجمع‌ها در این استان کمتر از ۴۰ درصد است.

وی افزود: از رسانه ها، انجمن ها و سمن ها می خواهیم که در این رابطه بیشتر فرهنگ سازی کنند، هنوز هم سه نفر در تاکسی عمومی بدون ماسک سوار می شوند.

برادران با بیان اینکه مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، گفت: با توجه به اینکه امکانات، تجهیزات بیمارستان ها و مراکز درمانی استان محدود است بنابراین باید با رعایت تمامی مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بررسی انجام شده در خصوص بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: آمار و داده های به دست آمده گویای این مطلب نیست که بازگشایی مدرسه باعث شیوع بیشتر شده است، تعداد دانش آموزانی که در مدرسه حضور می یابند و بیمار بوده اند بسیار محدود است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: سمن ها و سازمان های مردم نهاد در امور خیرخواهانه و کمک به مردم نقش مهمی ایفا می کنند و همیشه در این زمینه نیز موفق بوده اند، دستگاه های اجرایی و سازمان ها تنها وظیفه تسهیل‌گری و ریل‌گذاری را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه‌هایی که مسئله بیشتر وجود دارد باید از ظرفیت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد استفاده کنیم گفت: انتقادهایی در خصوص توجه نکردن دستگاه ها به تشکل ها وجود دارد، از مدیران و مسوولان می خواهیم که این بازوان توانمند را در کنار خود داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: هم اکنون تنها نیمی از جمعیت استان ماسک می زنند و کمتر از ۴۰ درصد نیز پروتکل های بهداشتی را از قبیل فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند.

دکتر سیداحمد هاشمی افزود: دو تا سه ماه گذشته وضعیت این استان از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز بوده است، فراز و نشیب هایی زیادی در این زمینه داشته ایم اما تعداد افراد بستری هنوز ثابت است که این نشان می دهد پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده ایم.

وی به معضلات و کمبود امکانات بهداشتی در استان نیز اشاره کرد و گفت: به طور متوسط ۱۰ درصد درآمد یک خانوار قشر کم درآمد باید صرف خرید ماسک شود که بیشتر این قشر توانایی لازم برای تهیه این کار را ندارند.

وی خواستار کمک و مشارکت سمن ها و تشکل های مردم نهاد شد و افزود: هم اکنون مراقبت از بیماران کرونایی نیز به یک مشکل و چالش تبدیل شده است، برخی از بیماران کووید ۱۹ همراه ندارند و برای خوردن غذا و کارهای شخصی دچار مشکل می شوند.

هاشمی بر تغذیه مناسب افراد کم بضاعت نیز تاکید کرد و اظهار داشت: از مردم نیکوکار و تشکل های مردم نهاد می خواهیم که در این ایام شرایط اقتصادی به کمک نیازمندان بشتابند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: سهمیه این استان برای واکسن آنفلوانزا ۱۳ هزار دوز تعیین شده که تا کنون پنج هزار دوز وارد استان شده است.

هاشمی گفت: این واکسن ها با اولویت پرسنل بهداشت و درمان، زنان باردار و بیماران خاص توزیع خواهد شد.

به گفته وی همه مردم نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند و افرادی که در معرض خطر نیستند تنها باید رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به مشکلات پساکرونا نیز اشاره کرد و گفت: خانه نشینی، دورکاری، نبود تحرک و ورزش باعث ایجاد مشکلاتی شده است که باید در این زمینه نیز چاره ای اساسی بیندیشیم.

در این جلسه تعدادی از مسوولان و نماینده های سمن ها و تشکل ها به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و در پایان به تعدادی از آنان نیز لوح تقدیر اهدا شد.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز شیوع کرونا شده که هنوز گرفتار این شرایط است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره