اخبار برگریده
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 13:42

شنبه, 13 ارديبهشت 1399 ساعت 12:03

نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در پی افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در چند روز اخیر؛ عدم رعایت اصول بهداشتی؛ فاصله اجتماعی؛‌ بازار و ... نگرانی در مورد ادامه این وضعیت افزایش یافته است.

به گزارش نسیم مروز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند‌ که شرایط پیک کرونا را هنوز نگذرانده‌ایم، اظهار کرد: برخی از بازگشایی‌ها و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم، سبب رشد آمار شده و از سوی دیگر در حال حاضر از تمام افراد دارای علائم که به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند، تست گرفته می‌شود و محدودیت آزمایش نداریم. سید احمد هاشمی با بیان اینکه شمار بیماران بستری شده در بیمارستانها بسیار کم شده است، افزود: موارد جدیدی که به صورت سرپایی مراجعه می کنند، با ارائه دستورات بهداشتی در منزل قرنطینه می‌شوند. وی اضافه کرد: برای مقابله با موج‌های بعدی کرونا و داشتن آمار دقیقی از مبتلایان خاموش، و برنامه‌ریزی های بعدی، تعداد بیشتری غربالگری و تست انجام و افراد با علائم یا افرادی که در خانواده مورد مثبت کرونا داشتند، مورد تست قرار می‌گیرند. همچنین جمعیت روستایی استان نیز مورد غربالگری قرار خواهند گرفت و پیش بینی می‌کنیم در روزهای آینده باز هم آمار مبتلایان افزایشی باشد. هاشمی با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم و الزام به استفاده از ماسک و شست دست‌ها، گفت: استفاده از ماسک در معابر عمومی اجباری می‌شود و ماسک‌های دست دوز خانگی هم می‌تواند تا حد زیادی بیماری را کنترل کند. استفاده از ماست و اقلام بهداشتی در مکان‌های سربسته از دیگر خواسته های سرپرست دانشگاه علوم پزشکی از مردم عزیز استان بود.

دکتر هاشمی در مورد تامین نیاز اقلام بهداشتی برای مردم گفت: خوشبختانه از نظر اقلام بهداشتی مشکلی نداریم و در داروخانه‌ها به وفور الکل، ماسک و دستکش وجود دارد. وی بر باقی ماندن برخی از محدودیت‌ها در راستای کمک به فروکش کردن کرونا، اظهار داشت: برای بازگشایی مکان‌های پر خطر فعلا باید منتظر بمانیم چرا که با شرایط فعلی نمی‌شود بازگشایی‌ها را انجام داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان به خستگی کادر درمانی استان طی دو ماه اخیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به رغم همه سختی‌ها به جز یک مورد از پزشکان عزیزمان که در این مبارزه به درجه رفیع شهادت نایل شد، مشکلی از این بابت نداشتیم اما از مردم می‌خواهیم با رعایت موارد بهداشتی به کادر درمانی استان کمک کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره