اخبار برگریده
سه شنبه, 28 فروردين 1403 21:56

دوشنبه, 30 خرداد 1401 ساعت 18:58
  • .

رسانه‌ها ابزاری موثر اجرای امر به معروف هستند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد گفت: رسانه‌ها ابزاری موثر در اجرای امر به معروف هستند.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در نشست «اخلاق در رسانه با رویکر جهاد تبیین» اظهار کرد: رسانه ها و فضای مجازی ابزاری موثری در اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند به گونه‌ای که فعالان این عرصه برای احیای این فریضه الهی باید همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

وی اظهار داشت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و با هم آوایی و انسجام نیروهای تاثیرگذار در جامعه محقق می شود تا جایی در اجرای این امر نباید از ظرفیت رسانه ها غافل شویم.

حجت الاسلام نوری افزود: هم اینک در عصری زندگی می کنیم که دشمنان هر گونه اخبار کذبی را در فضای مجازی منتشر می کنند و موجب ایجاد ناامیدی در جامعه می شوند در حالی که فعالان رسانه ای کشور می توانند نقشی روشنگرانه در برابر این مطالب دروغین داشته باشند.

وی ادامه داد: در واقع فعالان رسانه می توانند با قلم تاثیر گذار خود امید را در جامعه زنده نگه دارند و در برابر هجمه های دشمنان با ظرافت فرهنگی مقابله کنند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه رسانه باید اخلاق محور و مروج اخلاق اسلامی باشد، گفت: اخلاق باید به عنوان اصلی ترین جهت گیری در اولویت مسائل فعالان این حوزه قرار گیرد به گونه ای که وقتی می خواهند خبری یا گزارشی منتشر کنند باید تمامی جوانب اخلاقی و صحت آن مطلب را بسنجند.

وی افزود: همچنین وقتی خبری را منتشر می کنند باید در برابر آن مطلب احساس مسوولیت داشته باشد.

امام جمعه بجنورد یادآور شد: در واقع همواره باید خبررسانی درست و دقیق بدون هیگونه جهت گیری مدنظر اصحاب رسانه باشد زیراکه این اخبار در فضای جامعه پراکنده می‌شوند و می‌تواند باعث ریختن آبروی افراد شود.

منبع: ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره