اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 12:32

چهارشنبه, 19 شهریور 1399 ساعت 12:33
  • .

لزوم پرهیز از تشریفات و تجملات دنیوی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: تشریفات، تجملات، تکاثر و مسابقه در دنیا باعث بیچاره شدن امت خواهد شد.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در وبینار علمی تخصصی دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) که با حضور اساتید حوزه علمیه و دانشگاه و با شرکت برگزار شد، با اشاره به دو سوره کوثر و تکاثر در قرآن کریم، اظهار کرد: این دو سوره دو پیام متضاد دارند؛ کوثر به معنای خیر کثیر و تکاثر به معنای زیاده‌خواهی است؛ کوثر گرایی مثبت و تکاثر گرایی منفی است.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: متکاثرین قصد دارند ما را از این چشمه‌های فیض محروم کنند؛ ازاین‌رو باید مراقب باشیم این جریان ما را از خدا و یاد خدا و دین و حقیقت باز ندارد در حالی که «اعطینا» پیش برنده بوده و می‌خواهد چشمه کوثر زلال معارف جریان یابد.

وی با بیان اینکه تکاثر مظاهر مختلفی ازجمله اموال و ثروت، قدرت و علم دارد، افزود: ابوعلم هایی که امروز مدعی سکان‌داری دنیا هستند، ابوجهل‌های مدرنی هستند که به علم خود می‌نازند اما در این کرونا علم آن‌ها زمین‌گیر شد و نتوانستند کاری بکنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه صحیفه سجادیه منتشرکننده کوثر و معرفی کننده متکاثران است، گفت: امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه کوثر را برای ما معنا کرده و می‌فرماید امت اسلام وقتی به خدا نزدیک می‌شوند که اهل کوثر بوده و در مسیر کوثر باشند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: وقتی تشریفات، تجملات، تکاثر و مسابقه در دنیا به وجود بیاید امت را بیچاره می‌کند.

وی افزود: فرهنگ کوثرگرایی و تکاثرستیزی از دل قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه استنباط می‌شود و در راستای آن جلوه‌های استقلال، خودکفایی و اعتمادبه‌نفس تقویت می‌شود.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 19 شهریور 1399 ساعت 12:33
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره