اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 14:16

چهارشنبه, 06 ارديبهشت 1402 ساعت 15:20
  • .

کمبود بهورز در خراسان شمالی جبران شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود ۳۶۰ بهورز در این استان باید با برگزاری آزمون استخدامی جبران شود.

به گزارش نسیم امروز، دکتر سیدمحمد پاکمهردر نشست خیران سلامت خراسان شمالی اظهار کرد: سالجاری با تدابیر اندیشیده شده ۲۰۰ نفر از طریق برگزاری آزمون های علمی و طی مراحل مصاحبه استخدام و در خانه های بهداشت روستایی به کار گیری خواهند شد.

وی دلیل کمبود این نیروها در خانه های بهداشت روستایی را عدم جذب نیروهای بهورز و بازنشستگی بسیاری از آنها در سال های اخیر دانست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود نیروهای متخصص و پزشک عمومی در بیمارستان ها، گفت: برخی از مراکز درمانی شهرستان ها حتی با کمبود نیروی پزشک عمومی نیز مواجه هستند که برای جبران این کمبود چاره ای جز افزایش ظرفیت رشته پزشکی استان را نداریم.

وی افزود: سالانه حدود ۱۲۰ دانشجوی پزشکی از طریق آزمون سراسری در ۲ نوبت مهر و بهمن در دانشگاه علوم پزشکی بجنورد پذیرش می شوند که این ظرفیت پاسخگوی نیازهای درمانی استان نیست.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر وجود این تعداد از دانشجوی پزشکی در یک کلاس بی تردید کیفیت آموزشی را کاهش می دهد بنابراین باید از مراکز آموزشی دیگر همچون دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب دانشجوی پزشکی بهره گیریم.

پاکمهر تاکید کرد: اگر می خواهیم در آینده نه چندان دور با مشکل کمبود شدید نیروی پزشکی در استان مواجه نشویم باید رشته پزشکی در این دانشگاه راه اندازی شود.

اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت خراسان شمالی خدمت رسانی می کنند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره