اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 22:09

شنبه, 28 فروردين 1400 ساعت 09:10
  • .

با دستور وزیر اقتصاد فرصت‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی فراهم می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی از دستور ویژه وزیر اقتصاد برای ایجاد فرصت‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری دراین استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، محمد وحیدی با اشاره به آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال، تورم، شاخص های معیشتی و فقر اظهار کرد: در دیدار با وزیر اقتصاد خواستار نگاه ویژه وزیر امور اقتصاد و دارایی و سایر دستگاه های مرتبط جهت ایجاد فرصت های اشتغال و سرمایه گذاری در استان شدم.

وی افزود: در پی این درخواست، وزیر اقتصاد برای بررسی کارشناسی و ارائه راهکارهای اساسی و قابل اجرا توسط اداره کل امور اقتصادی دارایی استان و معاونت های وزارتخانه دستور ویژه ای صادرکرد.

وحیدی با اشاره به بالا بودن نرخ تورم در خراسان شمالی که منجر به قرار گرفتن این استان در رتبه های نخست در گرانی ‌و همچنین رتبه های آخر در شاخص های اقتصادی و فقر در سطح کشور است، خاطر نشان کرد؛ برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم استان، نیازمند مساعدت ویژه و ایجاد برنامه های کلان در جهت بهبود فضای کسب و کار و نیز ایجاد بنگاه های اقتصادی و اشتغال زا هستیم.

وی ضمن انتقاد از قرار گرفتن اعتبارات و منابع مالی صنایع بزرگ استان در بانک های غیر دولتی و خصوصی پایتخت، افزود: مردم محروم این استان در حقیقت هیچ گونه سهمی از صنایع بزرگ استان ندارند و این صنایع به رغم استفاده از منابع و امکانات استان، نتوانسته اند در توسعه اقتصادی و اجتماعی مردم این استان نقش خود را ایفا کنند.

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: با مکاتباتی که با وزیر اقتصاد در این زمینه صورت گرفت، ایشان دستور بررسی برای بازگرداندن منابع مالی و اعتباری صنایع بزرگ استان را که قابلیت انتقال به مرکز استان را دارند، صادر کرد.

وحیدی همچنین به ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای بهره‌برداری و اجرای پروژه های مختلف استان اشاره کرد و گفت: مقرر شد، پروژه های متوقف شده و نیمه تمام که مصوبه اجرا دارند و به دلایل مشکلات ارزی و سایر موارد، نیمه تمام مانده اند، در سالجاری با برداشتن موانع و مساعدت در تغییر ارز مرجع، مشکلات آنان نیز مرتفع گردد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره