اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 11:56

چهارشنبه, 12 بهمن 1401 ساعت 17:43
  • .

اختصاص هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان‌ شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: هزارو۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب اوراق و نقدی از محل سفر رییس جمهور به استان اختصاص یافته است.

به گزارش نسیم امروز محمدرضا حسین نژاد درنشست خبری ودرجمع خبرنگاران افزود: این میزان اعتبارات جذب شده در تمامی استان های به شکل مساوی است به گونه ای که همه استان ها به یک میزان اعتبار جذب کرده اند.

وی گفت: بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات مربوط به پروژه های بخش زیربنایی استان است که پروژه راهسازی محور بزرگراهی بجنورد- جنگل گلستان با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تامین چهار هزار میلیارد تومان برای راه های استان از مهمترین این پروژه ها محسوب می شود.

این‌مقام مسئول یاداورشد: در سفر دولت به خراسان شمالی تامین بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۱۹۳ مصوبه مورد موافقت قرار گرفت.

به گفته استاندار خراسان شمالی رتبه اول کلنگ زنی های پروژه های امسال دهه فجر در بخش صنعت و معدن، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی، شرکت گاز و شهرداری ها است.

استاندارخراسان شمالی گفت: قرار است ۵۱۶ پروژه طی دهه مبارک فجر در استان کلنگ زنی یا افتتاح شود که ۳۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار دارد؛ طی این مدت ۴۶۹‌پروژه با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان افتتاح و ۴۷ پروژه با اعتبار ۳۱۲۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود..

حسین نژاد همچنین درباره انتقال پساب به پتروشیمی خراسان گفت: با تاکید ریاست جمهوری، کلنگ این پروژه در دهه فجر به زمین می‌خورد. فاز مطالعاتی و برگزاری مناقصه از بخش های زمان بر در این پروژه بود.

حسین نژاد درارتباط با حوزه انتصابات نیز افزود: در حوزه انتصابات بین نیروی بومی و غیر بومی اولویت ما انتخاب نیروی بومی است اما در انتخاب نیروی بومی به این منزله نیست که فرد مورد نظر تا پایان تصدی پست ، بیمه شود و تغییری نکند بلکه عملکرد انها مورد ارزیابی و نظارت قرار میگیرند.

وی در خصوص حوزه سرمایه گذاری نیز تصریح کرد: سرمایه گذاری تابع موضوعاتی همچون داشتن پروازهای منظم ، استقبال از سرمایه گذار، پاسخگویی به موقع دستگاه های اجرایی به سرمایه گذاران و امنیت بستگی دارد .

استاندار خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: تمام اعتبارات تملک و دارایی چاشنی حرکت به سوی بخش های اقتصادی و سرمایه گذاری است.

استاندار خراسان شمالی گفت: تعداد هشت حلقه چاهی که اکنون مورداستفاده پتروشیمی است، در واقع بهترین آب‌های زیرزمینی صرف تولید پتروشیمی است که طی جابه‌جایی با پساب بجنورد کمکی به شرب و کشاورزی و صنعت شود.

حسین نژاد افزود: با توجه به اینکه حتی برای نیم لیتر آب صنایع نیز مشکل داریم لذا با انتقال آب منطقه گلیل و سرانی به استان تحول و جهش کشاورزی و صنعت را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: علت تاخیر در کلنگ زنی پروژه انتقال پساب پتروشیمی تاخیر در اتمام فاز مطالعاتی و برگزاری مناقصه آن بود اما در زمان قابل قبولی این پروژه را به اتمام خواهیم رساند.

حسین نژادگفت: بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات مربوط به پروژه های بخش زیربنایی استان است که پروژه راهسازی محور بزرگراهی بجنورد- جنگل گلستان با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تامین چهار هزار میلیارد تومان برای راه های استان از مهمترین این پروژه ها محسوب می شود.

وی در ارتباط با راهکارهای کاهش و از بین رفتن طعم و بوی بد آب آشامیدنی بجنورد هم گفت: در صورت رفع نشدن مشکل آب آشامیدنی آب بجنورد چاره‌ای جز تصفیه آب با ازن نداریم اگرچه این روش مبلغ آب بهاء را بیشتر می‌کند ولی بوی نامطلوع آب را از بین خواهد برد.

در بخش انتقال حساب صنایع در استان همکاری هایی صورت گرفته اما رضایت کافی از بانک های خصوصی استان نداریم چون سرمایه گذاری خاصی از سوی این بانک ها در استان دیده نشده است در صورت عدم رسیدن به تفاهم از طریق قانون برخوردها و پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد زیرا در جلسات مشترک با رییس جمهور هم این گلایه ها مطرح شده است.

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 13 بهمن 1401 ساعت 12:52
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره