اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 21:15

سه شنبه, 26 مهر 1401 ساعت 11:09
  • .

ضرورت گسترش روابط تجار استان خراسان شمالی و ترکمنستان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت :کشور ترکمنستان بعنوان کشوری دارای اشتراکات فرهنگی بسیار با ایران است که امیدواریم این نشست زمینه همکاری بیشتری را با خراسان شمالی فراهم کند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی محمد رضا حسین نژاد در نشست مشترک تجار خراسان شمالی با رییس و اعضای اتاق بازرگانی ترکمنستان افزود : بخش تجاری دو طرف با اجرای تفاهم نامه امضا شده فیمابین دو کشور نقش مهمی در گسترش روابط دو کشور ایران و ارکمنستان بویژه گسترش،روابط تجاری خراسان شمالی با طرف ترکمنی دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به میزان مسافت طی شده یک محصول از تولید کننده تا مصرف کننده و اثر آن در قیمت تمام شده، بازگشایی گذر مرزی در خراسان شمالی و کاهش مسافت تبادل تولیدات و محصولات خراسان شمالی و ترکمنستان بویژه استان آخال به کمتر از ۳۰ کیلومتر نسبت به دیگر گذرهای مرزی موجود ،نقش مهمی در کاهش هزینه های تولیدات تجار ایرانی و ترکمنی دارد که این موضوع نیز یکی از درخواستهای مردم و تجار استان نیز می باشد.

وی در ادامه افزود : وجود منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بجنورد، صنایع بزرگی همچون پتروشیمی ، آلومینای جاجرم و فولاد هم می تواند دامنه همکاری های بیشتری را با ترکمنستان بویژه استان آخال فراهم آورد..

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره