اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 09:18

چهارشنبه, 01 تیر 1401 ساعت 14:02
  • .

مطالبات استاندار خراسان شمالی از رییس جمهور

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دکتر محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای اداری با حضور رییس جمهور و اعضای هیأت دولت خواستار پیگیری مطالبات مردم استان در حوزه های مختلف شد .

به گزارش نسیم امروز، محمد رضا حسین نژاد در این جلسه با تاکید بر اینکه این استان دارای ظرفیت های بالقوه و فراوان در حوزه های کشاورزی ،دامپروری، صنعت و گردشگری است، افزود : انتظار مردم خراسان شمالی از این سفر با برکت تحقق این مطالبات است .

وی به بخشی از مطالبات مردم خراسان شمالی اشاره کرد و تصریح کرد: نامناسب بودن الگوی بارشی و خشکسالی های پی در پی و چالش بحران آب ، تامین اعتبار برای روستاهای دارای بحران آب، کمک به طرح های تولیدی و کشاورزی و اشتغال، تامین اعتبار جهت توسعه زیرساخت های گردشگری و تقویت زیر ساخت ها، تسریع در اجرایی شدن راه آهن گرگان ، بجنورد ، مشهد ، احداث و تکمیل باند دوم محور گلستان به بجنورد، تاکید بر اجرای طرح های جانبی واحد‌های پایین دستی صنایع ، تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های دانشگاهی و آموزشی ، استقرار برخی ادارات در شهرستان های گرمه و جاجرم و تقویت معادن به ویژه معدن آلبلاغ اسفراین و الزام به انجام تعهدات شرکت ایمیدرو از مهم ترین مطالبات مردم استان است.

وی با اشاره به ظرفیت های فراوان حوزه گردشگری نیز گفت : پیشینه تاریخی ، واقع شدن استان در قطب گردشگری ، وجود مناطق حفاظت شده ، میراث ملموس ثبت شده موجب شده تا استان جایگاه مناسبی را در بخش گردشگری داشته باشد که امیدواریم با تصویب مصوبات این حوزه شاهد معرفی استان در سطح کشور باشیم .

حسین نژاد بزرگترین سرمایه اجتماعی استان را مردم دانست و گفت : حضور مردم در حرکت های انقلابی ، دفاع مقدس و حضور پرشور و با مشارکت حداکثری در انتخابات نشان دهنده این امر است که مردم لیاقت تحقق مطالبات و خواسته های به حق خود را دارند.

اتمام پروژه های نیمه تمام اولویت اصلی سفر رییس جمهور است

استاندار خراسان شمالی گفت :اتمام پروژه های نیمه تمام اولویت اصلی سفرهای استانی رییس جمهور است که البته توجه به مقوله تولید و اقتصاد در سفر ریاست جمهوری نیز به عنوان یک رکن مهم در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش نسیم امروز، محمد رضا حسین نژاد با حضور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه اترک با تاکید بر اینکه با مردم بودن شعار اصلی دولت آیت الله رییسی است، افزود : هزار ساعت بر روی پروژه های مختلف سفر صحبت شد که اعتباری بالغ بر نود هزار میلیارد تومان پروژه احصا شد اما به دلیل محدودیت اعتبارات کشور ، تصمیم بر عدم اجرای پروژه جدید گرفته شد اما اتمام پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالای پنجاه درصد در اولویت قرار دارد .

وی خاطر نشان کرد: در نهایت دوازده هزار میلیارد تومان پروژه برای خراسان شمالی در دستور کار قرار گرفت که در سفر رییس جمهور بعنوان مصوبه سفر مطرح می شود .

حسین نژاد با بیان اینکه چهارده هزار میلیارد تومان نیز بعنوان تسهیلات نیز در نظر گرفته شده ، گفت : همچنین با شرکت های شستا و ایمیدرو توافقاتی به ارزش پنجاه میلیارد تومان صورت گرفته است .

وی بیشترین انگیزه استاند در سفر رییس جمهور را انجام بازدید های میدانی و دیدار با اقشار مختلف مردم استان دانست . استاندار خراسان شمالی به سامانه ارتباط مردمی ۱۱۱ اشاره کرد و افزود :هزار نفر آموزش دیده برای ارتباطات مردمی از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۱۱ در نظر گرفته شده و تمام درخواست های مردم به صورت مکتوب در سامانه ثبت می شود لذا مردم از نوشتن هر گونه نامه خوددداری کنند.

حسین نژاد گفت: اعتبارات تملک و دارایی استان دو هزار میلیارد تومان است اما با سفر با برکت رییس جمهور به استان در بخش راه های روستایی ، ایمن سازی محور جنگل گلستان و بجنورد ، آب شرب ، گردشگری شاهد تحولات خواهیم بود.

وی تصریح کرد : برای افزایش تولید و رونق زیر ساخت های اقتصادی استان ، اخذ تسهیلات برای تولید کنندگان در دستور کار است که در فاز اول هجده هزار میلیارد تومان تسهیلات را پرداخت می کنیم .

حسین نژاد با بیان اینکه حدود ۲۰۰طرح اولویت دار استان برای تکمیل در بخش های مختلف احصا شده، افزود : ۵۲ طرح زیربنایی، ۱۳ طرح بهداشت و درمان، ۴۰ طرح آب و خاک و کشاورزی، ۲۳ طرح تامین اجتماعی، ۸طرح اشتغال، ۴۸ طرح فرهنگی، ۸ طرح انتظامی و قضایی و ۶ طرح صنعت و معدن شامل این طرح های اولویت دار است .

وی در پایان افزود: برای اجرای اکثر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان دو سال زمان می‌برد که بیشترین اعتبار برای حوزه راه و مجتمع های آبرسانی روستایی دیده شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره