اخبار برگریده
پنج شنبه, 30 فروردين 1403 23:07

یکشنبه, 29 خرداد 1401 ساعت 12:49
  • .

خراسان شمالی در مسیر شتاب بخشی به سرمایه گذاری خارجی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی از آماده‌گی این استان را برای پذیرش سرمایه گذاران خارجی خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، محمد رضا حسین نژاد در دیدار« آ اف ام گوسال اعظم سارکار» سفیر کشور بنگلادش از آمادگی و پذیرش استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی خبر داد.

وی در این دیدار اشاره ای به سابقه دیرینه ایران و بنگلادش داشت و گفت : خراسان شمالی نیز در بخش های دانشگاهی ، بهداشت ، محیط زیست و گردشگری می تواند موجبات تبادل خوب بین استان و بنگلادش را فراهم آورد.

حسین نژاد با اشاره ارتباطات دو کشور در زمینه عمرانی ، ساختمان و پل سازی افزود: متخصصان خراسان شمالی نیز می توانند خدمات خود را در کشور بنگلادش ارائه دهند .

حسین نژاد به ظرفیت بالقوه کشور بنگلادش در حوزه نساجی اشاره و تصریح کرد: امیدوارم بسترهای لازم سرمایه گذاری در بخش تولید پارچه مشکی و چادر برای استان از سوی این کشور فراهم شود .

استاندار خراسان شمالی یکی از ویژگی های بالقوه استان را داشتن امنیت بالا و وجود نیروهای متخصص دانست و گفت : این استان آمادگی لازم برای هر نوع سرمایه گذاری در بخش های صنعت و کشاورزی دارد.

محمد رضا حسین نژاد دیگر ظرفیت بالقوه خراسان شمالی را گمرگ هوایی جهت صادرات محصولات و استعداد ویژه در بخش های صنعت ، دارو ، معادن و گیاهان دارویی عنوان کرد.

«آ اف ام گوسال اعظم سارکار» سفیر کشور بنگلادش نیز در این دیدار به بازدید های مختلف خود از استان اشاره کرد و گفت : خراسان شمالی از ظرفیت های بالقوه صنعتی ، معدنی و کشاورزی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری و تجارت بین دو کشور ایران و بنگلادش وجود دارد ،افزود: هدف ما این است که از مسیرهای ارتباطی ایران برای گسترش بازارهای هدف خود استفاده کنیم .

سفیر کشور بنگلادش در ایران افزود: صنایع فولاد و آهن آلات خراسان شمالی قابلیت صادرات به کشور بنگلادش دارد و از این محصولات استقبال می‌کنیم.

وی افزود : تبادل سرمایه گذاران بخش خصوصی بین دو کشور می‌تواند ظرفیت ها را به خوبی معرفی کند و باید در این زمینه همکاری های مشترک انجام گیرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره