اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 04:57

پنج شنبه, 29 مهر 1400 ساعت 10:24
  • .

شجاعی رکورد سکانداری خراسان شمالی را شکست / انتظار برای تعیین استاندار جدید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 یک فعال رسانه در یادداشتی با اشاره به عمر خدمتی استانداران و سرپرستان استانداری خراسان شمالی در 17 سال گذشته، خواستار همفکری و نگاه بلند مسئولان بالا دستی و نمانیدگان مردم استان در انتخاب استاندار این استان شد.

 به گزارش نسیم امروز،علی خادمی مدیرمسئول نسیم امروز در این یادداشت آورده است:

هرچند که عمرخدمتی هیچ استانداری در خراسان شمالی به سه سال نرسیده است اما در بین 10 استاندار این استان که از مردادماه 1383 تا کنون در این استان منصوب شده اند؛ محمدعلی شجاعی تا کنون با قریب 35 ماه خدمت، رکورد ماندگاری در مسئولیت استانداری خراسان شمالی را زده است.

سوابق استانداران و سرپرستان استانداری خراسان شمالی که اسامی و مدت خدمت آنان در کارنامه سیاسی این استان ثبت شده است، نشان می دهد که متوسط عمر استانداران و سرپرستان استانداری خراسان شمالی در این استان 20 ماه بوده که بالاترین زمان مسئولیت 35 ماه و کمترین آن 10 روز ثبت شده است.

محمد علی شجاعی استاندار منصوب شده در دولت دوازدهم با 35 ماه خدمت؛ محمد حسین جهانبخش استاندار دولت نهم و دهم و سید علی اکبرپرویزی استاندار دولت یازدهم هر کدام با 33 ماه خدمت؛ محمد رضا صالحی استاندار دولت یازدهم و دوازهم با 25 ماه؛ ابوطالب شفقت استاندار دولت دهم با 24 ماه، بهروز همتی استاندار دولت نهم با 19 ماه؛ محسن نریمان استاندار دولت هشتم با 18 ماه؛ محمود احمدی بیغش استاندار دولت نهم 14 ماه؛ محمدرضا خباز استاندار دولت یازدهم با حدود 4 ماه؛ سرپرستی غلامحسین بشارتی در دولت نهم و در دو مرحله جمعا 3ماه؛ سرپرستی مجید پورعیسی 21 روز و سمت استانداری برای محمدمهدی مروج الشریعه تنها 10 روز سکانداری استان خراسان شمالی را بر عهده داشته اند.

نکته جالب اینکه هیچ یک از استانداران این استان به جز محمد رضا خباز سابقه استاندار بودن در هیچ استانی را در کارنامه خود نداشته و مسئولیت خطیراستانداری را از خراسان شمالی آغاز کرده اند.

اینک استان خراسان شمالی و تمامی مدیران حوزه اجرایی و سیاسی در انتظار معرفی نماینده عالی دولت سیزدهم روز شماری می کنند.

آنچه مطرح است این است که چه کسی با چه سابقه ای قرار است سکان هدایت استان را برای سالهای آتی در دست بگیرد.

یقینا دولت سیزدهم که در انتخاب استانداران شاخصه‌هایی چون کارآمدی، قانونمداری، پیگیری پیشرفت همه‌جانبه استان‌ها و تقویت‌ مشارکت سیاسی و اجتماعی و عقلانیت انقلابی ، ایجاد وفاق و سازگاری با مردم را مدنظر دارد، به زودی گزینه مناسبی را برای خراسان شمالی خواهد یافت.

می طلبد که مسئولان بالادستی و نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی با همفکری و نگاه بلندتری دولت را در تصمیم گیری هرچه سریعتر، در انتخاب استاندار خراسان شمالی یاری کنند.

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 29 مهر 1400 ساعت 10:24
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره