اخبار برگریده
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 10:42

شنبه, 09 مرداد 1400 ساعت 08:26
  • .

نخستین محفل خاطره «شهدای ترور» برگزار شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نخستین محفل خاطره شهدای ترور به همت حوزه هنری استان و با حضور چند تن از نزدیکان این شهداء و نقل خاطراتی از آن‌ها در پارک میرزاکوچک خان بجنورد برگزار شد.

به گزارش نسیم امروز، اکرم صدیقی کلاته، رئیس حوزه هنری با بیان این که این محفل به روایت واقعه شهادت ۳ تن از شهدایی که توسط منافقین در بجنورد ترور شدند، پرداخت، گفت: محمد تقی ابراهیمی، عبدالحسین نوریان و سعید یزدانی در زمره این شهداء هستند.

وی ادامه داد: خاطراتی از شهدای ترور توسط "محمد بکرانی" نویسنده بجنوردی، جمع‌آوری و توسط " فراز بزاززادگان" به تصویر کشیده شد.

وی افزود: با چاپ این تصاویر در قالب بنر و نصب آن در محل‌های شهادت این ۳ شهید بزرگوار، تلاش کردیم تا مردم را با این شهداء و نحوه ترور آن‌ها در دهه ۶۰ توسط منافقین آشنا کنیم.

صدیقی اظهار کرد: در استان شهدای ترور دیگری هم داریم که نیازمند معرفی است.

وی ادامه داد: در گام بعدی قصد داریم با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی، نمادی از این شهدا ساخته و در محل شهادت آنها نصب کنیم تا یاد و نام آن‌ها زنده بماند.

دبیر قرارگاه خاتم الانبیاء خراسان شمالی هم در این محفل، ضمن تقدیر از حرکت ارزشمند حوزه هنری خراسان شمالی در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای ترور، از شهید" محمد تقی ابراهیمی" به عنوان فردی پاک و باصفا و خدمتگذار به مردم در مناطق محروم یاد کرد و گفت: منطق انقلاب اسلامی دشمن دارد، زیرا قواعد به باطل پیچیده شده طاعوت را به هم می‌زند.

حجت الاسلام افشین فر افزود: از این روی محمدتقی ابراهیمی باید به عنوان نماد خدمت در بجنورد به شهادت برسد تا گواه شود بر حقانیت انقلاب اسلامی که منطق آن این است که هر جا کار و گره مردم باز نمی شود، جوانان و مردمانی پاک و با صفا برای گره‌گشایی حاضر شوند.

وی ادامه داد: شهید ابراهیمی نمادی است برای حقانیت این انقلاب و قاتلانی که این ظلم را در حق او و خانواده این شهید روا داشتند.

وی از این که زینت شهر ما شهداء و خانواده آن‌ها هستند، تصریح کرد: شهداء حیات برتری دارند و ما قدردان مجاهدت‌ها و صفای شهدا هستیم.

بر اساس این گزارش در این محفل " حسین روغنیان"، "داوری" و " غلام نوروزی" به نقل خاطراتی از این شهدا پرداختند و فرزندان شهید ابراهمیی و شهید نوریان به واسطه این حرکت ارزشمند و ادای احترام به مقام شهداء و خانواده آن‌ها قدردانی کردند.

گفتنی است در این مراسم گروه سرود نسیم ولایت سه قطعه سرود " شهید"، " ما می‌شویم" و " شهید قاسم سلیمانی" را اجرا کردند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره