اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 13:59

دوشنبه, 04 مرداد 1400 ساعت 19:09
  • .

حوزه علمیه دژ محکم در برابر استکبار جهانی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش محوری روحانیت در ایجاد شور و نشاط مبتنی بر ارزش های اسلامی گفت: حوزه علمیه دژ محکمی در برابر استکبار جهانی است.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی شجاعی در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان بر نقش محوری روحانیت در ایجاد شور و نشاط مبتنی بر ارزش های اسلامی تاکید کرد و گفت: حوزه علمیه و روحانیت همواره دژ و قلعه محکمی در برابر استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: روحانیت و حوزه علمیه در شکل‌گیری و به پیروزی رساندن نهضت انقلاب اسلامی و پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های فراوان نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه اخیر نقش محوری و اساسی داشته است.

شجاعی بر نقش ارزشمند روحانیت برای ایجاد شور و نشاط مبتنی بر شور و ارزشهای اسلامی تاکید کرد و افزود: روحانیت همواره در ایجاد انگیزه، همبستگی و حرکت عظیم پشت سر مقام معظم رهبری در مسیر به ثمر نشاندن آنچه شهدا بخاطرش جان عزیزشان را از دست دادند، نقشی ارزشمند داشتند.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی گفت: نسل جوان و تمامی اجزای حاکمیت به خروجی حوزه علمیه در به فعلیت رساندن آنچه که در اسلام برای زندگی بشریت تاکید شده است، نیاز دارد.

محمدعلی شجاعی تحقق بخشیدن فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر کارکردهای اساسی و محوری حوزه علمیه و روحانیت توصیف کرد و افزود: ایران اسلامی برای پیشرفت نیازمند فعالیت های جهادی مبتنی بر انگیزه های پایدار و مستمر اسلامی است که به طور قطع روحانیت به عنوان کارشناسان متخصصی دینی می توانند نقش اساسی را در ایجاد این انگیزه داشته باشند.

وی با اشاره به وجود هم فهمی مشترک، انسجام و هم افزایی بین اجزای حاکمیت در خراسان شمالی، گفت: این انسجام قدرت اصلی استان است و نگاه همه مسئولان در استان خدمت به مردم است.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در سال 91 اشاره داشت و افزود: این سفر موجب پیشرفت چشمگیر استان در حوزه های مختلف شد که توسعه حوزه های علمیه با شتاب بیشتر از جمله برکت های این سفر است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره