اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 05:43

چهارشنبه, 08 بهمن 1399 ساعت 13:42
  • .

برگزاری 42 عنوان برنامه از سوی تشکل‌های دینی مردمی خراسان شمالی در دهه فجر

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مسئول کارگروه هیئت های مذهبی و تشکل های دینی و کارگروه قرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری 42 عنوان برنامه در دهه فجر امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار نسیم امروز، حجت الاسلام بابا محمد ایزانلو در نشست خبری مشترک با حضور کارگروه های هیئت های مذهبی و تشکل های دینی و کارگروه قرآن، کارگروه تقریب مذاهب اسلامی، کارگروه همیاری و خدمت رسانی، کارگروه کارگری و کارآفرینی و کارگروه کودک و نوجوان خراسان شمالی اظهار کرد: تشکل‌های دینی، مردمی و قرآنی تبلیغات اسلامی ۴۲ عنوان برنامه با ۸۵۰ برنامه اجرایی در دهه فجر تدارک دیده اند.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص این ایام مراسم تجلیل از موذنین و فعالان فرهنگی مساجد است که در تمامی شهرستان‌ها در راستای ترویج اذان گویی زنده در مأذنه‌ها و مساجد است که امروزه با وجود سیطره تکنولوژی متأسفانه کم رنگ شده است.

حجت الاسلام ایزانلو همایش تجلیل از موذنین و فعالین فرهنگی شهرستان‌ها را دیگر برنامه دهه فجر دانست و گفت: ۴ نفر از طلاب غیر ایرانی برای بیان دستاوردهای انقلاب به خراسان شمالی سفر خواهند کرد زیرا شنیدن دستاوردها از زبان افراد غیر ایرانی خصوصاً برای قشر جوان جذاب است

وی درخصوص ارتباط گیری با مردم سطح جامعه گفت: بیش از ۷۰ درصد برنامه‌های تبلیغات اسلامی در دهه فجر در مناطق روستایی و حاشیه شهر خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام «مجید جابری» مسئول کارگروه تقریب مذاهب اسلامی هم دراین نشست از برگزاری محفل انس با قرآن کریم خبر داد و گفت: در ایام دهه فجر و با هدف تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب، سخنرانی علمای دینی قبل از خطبه های نماز جمعه در هفت منطقه اهل تسنن پیش بینی شده است.

این مقام مسّول بااشاره به اینکه در مجموع 17 برنامه در این کارگروه تدوین شده، به اجرای جشن محوری دهه فجر در قالب برنامه «10 شب، 10 مسجد» در مساجد اهل تسنن اشاره کرد و گفت: دیدار و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری نشست های بصیرتی، تجلیل از چهره های علمی دانشگاهی و کارگاه آموزشی سواد رسانه ای از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

حجت الاسلام مجیدجابری بااشاره به اینکه جامعه اهل تسنن استان 30 شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است، به چاپ کتاب شهدای اهل سنت اشاره کرد و افزود: در این ایام همچنین توزیع بسته های بهداشتی و فرهنگی و برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت مجازی در دستور کار است.

مجید الهی راد» مسئول کارگروه همیاری و خدمت رسانی هم دراین نشست خبری با اشاره به طرح «دوباره زندگی» را از دیگر اقدامات این نهاد برای دهه فجر دانست و افزود: بر این اساس خانواده‌هایی که در آستانه جدایی هستند و یا جدا شدند به زندگی مشترک دعوت شده و کمیته امداد بسته‌های تشویقی برای آنها پیش‌بینی کرده است

الهی راد یاداورشد: دانش‌آموزان بسیاری با شروع کرونا به دلیل نداشتن شبکه‌های هوشمند از تحصیل بازمانده اند لذا یکی از برنامه‌های دهه فجر «طرح معلمان همدل» است با کمک بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی خراسان شمالی اجرا می‌شود.

وی با اشاره توزیع پنج سری جهیزیه نوعروس در دهه فجر یادآور شد: با همکاری هیات فاطمه الزهرا ۷۲ دیگ غذا نیز برای توزیع در مناطق حاشیه‌ای شهر پخته خواهد شد.

وی گفت: در دهه فجر ۲۰۰ واحد روستایی و شهری برای افراد تحت پوشش کمیته امداد با هزینه ۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیرضا ذوقی» جانشین کارگروه کارگری و کارآفرینی هم به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و همچنین جشنواره تجلیل از تعاون گران برتر اشاره کرد و گفت: تجلیل از بانوان نمونه کارگری، افتتاح چندین شرکت تعاونی و افتتاح مجموعه ورزشی فاروج با اعتبار 6 میلیارد تومان از دیگر برنامه های قابل اجرا در دهه فجر است.

فرهاد آقا بیگی» مسئول کارگروه کودک و نوجوان هم دراین نشست از افتتاح دو مرکز فرهنگی و هنری در بام و صفی آباد و شهرستان فاروج خبر داد و اظهارکرد: مرکز سیار منطقه بام و صفی آباد که هزارو 300 کودک و نوجوان را تحت پوشش قرار می دهد با اعتبار 200 میلیون تومان و مرکز فاروج با اعتبار 6 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی از اجرای طرح قاصدک با هدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و با بیان اینکه برای اجرای این طرح 300 کودک در حاشیه شهر بجنورد شناسایی شده اند، افزود: در راستای اجرای این طرح کیف کتاب در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می گیرد تا فرهنگ کتابخوانی تقویت شود.

اقابیگی با اشاره به اجرای ۶۰ برنامه ویژه دهه فجر در شهرستان‌های استان یادآور شد: همچنین در ایام الله دهه فجر در فضای مجازی مسابقه عکس نوشت ویژه گروه هفت تا ۱۷ سال برگزار خواهد شد تا این گروه سنی نظرات خود در زیر تصاویر ارائه شده از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی بنویسند که در پایان علاوه بر اهدای جوایز، آثار برتر از سیمای استان معرفی خواهند شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره