اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 19:44

چهارشنبه, 08 بهمن 1399 ساعت 10:05
  • .

دهه فجر یکی از طلایی ترین دوران نظام و انقلاب اسلامی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

یک پژوهشگر و استاد دانشگاههای خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر ، اظهار داشت: دهه فجر یکی از طلایی ترین دوران نظام و انقلاب اسلامی محسوب می شود.

عباس کیفی بجستانی در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز، با بیان این که برای مردم شیرین ترین خاطره در تاریخ ایران، دوران انقلاب در دهه فجر و بهمن ماه است، اضافه کرد: به همین دلیل است که در طول سالهای گذشته مردم ایران با شور و نشاط جشن های دهه فجر را با حضور گسترده خود برگزار کرده اند.

وی گفت: برگزاری آیین های ایام الله دهه فجر موجب ایجاد فضای شور و نشاط و اتحاد بیشتر مردم در داخل کشور و نیز ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی خواهد شد.

کیفی افزود: حضور باشکوه مردم در برنامه‌های ایام دهه مبارک فجر زمینه اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و ناامیدی بیشتر دشمنان را فراهم می کند به همین دلیل می بایست همه مردم و مسؤولان دست به دست هم داده تا برنامه های این دهه به صورت مردمی و باشکوه برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و از سوی رهبر معظم انقلاب استمرار پیدا کرد و امروز نیز خروجی این انقلاب حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و شهدا است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دهه فجر یادآور ارزش‌های دینی و حق‌جویی ملت ایران در برابر ظلم و جور مستکبران عالم است چرا که این ایام به ایران و مملکت اسلامی ما هویت بخشید.

وی یادآور شد: گرامیداشت این دهه یک علاقه ذاتی و ارج گذاری ملی است که نشان دهنده تجدید میثاق با آرمانهای امام(ره)، بیعت دوباره به رهبر معظم انقلاب و تقدیر از جانفشانی ملت و ارزش های اسلامی است که به مدد آنها دست اجانب و بیگانگان از کشور کوتاه شد.

وی اضافه کرد: پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های گوناگون و دستیابی به فناوری‌های نوین در عرصه‌های علمی و هسته‌ای از برکات و دستاوردهای مهم این انقلاب است.

کیفی اظهار داشت: ایام الله دهه فجر بهترین فرصت است که با اجرای برنامه های مناسب و جذاب، نسل جوان را با آرمان های انقلاب اسلامی آشنا کنیم تا بدانند که چرا انقلاب صورت گرفت و لازمه حفظ و تداوم آن چیست.

این نویسنده و پژوهشگر گفت: نباید فراموش کرد که اگر امروز ایران اسلامی در سطح جهانی، کشوری مطرح و مقتدر است این اقتدار و عظمت به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

وی دهه مبارک فجر را فرصتی ارزشمند دانست که باید دستاوردها و برکات عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی، خلاقانه و هنرمندانه، برای مردم تبیین و تشریح شود تا ارزش های انقلابی و اسلامی از سوی نوجوانان و جوانان حفاظت و حراست شود.

کیفی با تأکید بر این که برگزاری پرشور و شعور ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر می بایست در اولویت کاری دست اندرکاران و خدمتگزاران به مردم و انقلاب قرار گیرد، تصریح کرد: در این زمینه لازم است به گونه ای برنامه ریزی شود که مراسمات گرامیداشت دهه فجر به صورت مردمی و با مشارکت بیشتر اقشار مختلف جامعه برگزار شود.

به گفته وی در برگزاری برنامه های دهه فجر می بایست نهادها و دستگاه های اجرایی بیشتر نقش نظارت و هدایت داشته باشند نه آن که خود متولی اصلی و کامل برنامه های دهه فجر بوده و از ظرفیت مردم استفاده نشود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره