اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 15:41

سه شنبه, 11 شهریور 1399 ساعت 11:44
  • .

صدور ۱۳۴ برگه آمایش و هویت برای اتباع خارجی در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی و اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان شمالی از صدور ۱۳۴ برگه آمایش و هویت برای اتباع خارجی استان خبر داد.

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز، حجت الله خانزاده تعداد اتباع خراجی استان را ۳۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: شهرستان شیروان با ٨۶ نفر بیشترین و شهرستان گرمه با ٢ نفر کمترین تعداد اتباع استان را دارند و مابقی در سایر شهرستان ها سکونت دارند.

خانزاده با بیان اینکه تعداد ۱۳۴ عدد کارت آمایش و هویت برای اتباع استان صادر شده است، افزود: مابقی برگه تردد، دفترچه پناهندگی و یا پاسپورت دارند.

وی مطرح کرد: برخی از اتباع خارجی بواسطه سرمایه گذاری درخواست مجوز می کنند که اول درخواست پروانه کار از اداره کل کار، تعاون ورفاهی اجتماعی و بعد از تشکیل هیات فنی اشتغال و بعد از استعلام توسط امنیتی پروانه کار صادر می شود.

وی گفت: سرمایه گذاران جهت دریافت اقامت پنج ساله فرآیندهایی از جمله اعلام فرم میزان سرمایه گذاری را طی می کنند که مدارک به کمیسیون ویژه اقامت و تسهیلات در وزارت کشور ارسال و پس از تصویب به آنها اقامت پنج ساله اطلاق می شود که این طرح از پارسال شروع شده و تاکنون یک مورد به وزارت کشور معرفی شده است.

خانزاده تصریح کرد: طبق تفاهم نامه ای که فی مابین وزارت کشور و سازمان ملل، اقشار آسیب پذیر جهت دریافت دفترچه بیمه سلامت رایگان معرفی می شوند که پس از صدور دفترچه بیمه، این افراد می توانند از طریق دفاتر پیشخوان جهت دریافت دفترچه بیمه خود اقدام کنند که سال گذشته تعداد ۵ نفر و امسال تعداد ۱۸ نفر جهت صدور دفترچه بیمه سلامت رایگان معرفی شده اند.

خانزاده مهمترین اقدامات این حوزه را صدور کارت آمایش، کارت هویت، برگ سبز یا تردد ، صدور پروانه زناشویی، صدور مجوز ازدواج ، تبدیل کارت به گذرنامه، اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی عنوان کرد.

وی در پایان افزود: هر ساله کارت آمایش و هویت برای اتباع و مهاجرین خارجی به مدت یکسال و برای کسانی که برگه تردد دارند به مدت ۹۰ روز تمدید می شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره