اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 12:53

یکشنبه, 29 تیر 1399 ساعت 10:07
  • .

مجلس باید در اخلاق، به سوگند خود وفادار باشد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب، رعایت مسائل اخلاقی بر هر فرد، واجب است، بویژه اگر آن شخص نماینده مردم باشد ضروری است به سوگند خود وفادار بماند.

به گزارش نسیم امروز، محمد وحیدی اظهار داشت: یکی از تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان، همین بود و معظم له در بیانات خود، به نمایندگان مجلس تاکید کردند که در انجام وظایف، با حفظ استقلال قوا و شان نظارتی مجلس، بدون توهین به اشخاص، رفتار کنند.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه سملقان در مجلس با تاکید بر وجوب رعایت اخلاق از نظر رهبری، افزود: رهبر معظم انقلاب، در ارتباطی که با مجلس شورای اسلامی داشتند، موارد بسیار مهمی را مطرح کردند که حفظ وحدت و انسجام ملی در مقابل دشمان، علیرغم تفاوت سلیقه ها از آن جمله بود که باید در مقابل بدخواهان، حفظ شود.

وحیدی گفت: مجلس یازدهم به تعبیر ایشان، مجلس انقلابی است و باید با استفاده از ظرفیت نیروهای توانمند، مدیران باتجربه و ظرفیت نمایندگان ادوار، به حل مسائل اولویت دار مردم توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه مجلس شورای اسلامی باید مسائل کلیدی از جمله اقتصاد، تورم، گرانی، اصلاح نظام بانکی، توجه به جمعیت خانواده و سایر مباحث اولویت دار کشور باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: رهبر معظم انقلاب هم در بیانات اخیرشان، بر این امر تاکید داشتند.

وحیدی افزود: نمی شود گفت اگر انسان سالم، وارد مجموعه ای شد، تا پایان خدمت، سالم و بدون خطا می ماند، بنابراین باید نظارت و کنترل بر رفتار نمایندگان، وجود داشته باشد.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر استفاده بهتر از ظرفیت مرکز پژوهش های مجلس خاطرنشان کرد: البته این مرکز، توانمندی و ظرفیت فراوانی دارد، اما تاکنون عمدتا به پژوهش های بنیادین پرداخته است، اصل کار این مرکز مشورت دادن تخصصی، کارشناسی و به‌روز به نمایندگان است اما حضور این مرکز در کمیسیون‌ها کمرنگ است.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه سملقان در مجلس افزود: مرکز پژوهش های مجلس، باید مرکزی کارشناسی باشد، اما اکنون در خیلی موارد اینچنین نیست و ارتباط بسیار کمی با نمایندگان دارد که این وضعیت با اهداف قانونگذار برای ایجاد این مرکز فاصله دارد.

رهبر معظم انقلاب روز یکشنبه ۲۲ تیرماه در ارتباط تصویری با نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، اولویت‌بندی مسائل، پرهیز از حاشیه‌سازی و نیز کار مخلصانه برای مردم در روند حل مشکلات را از وظایف مهم مجلس برشمرده و ضمن توصیه به تعامل «نیت الهی و خالص»، «کار برای مردم» و «پرهیز از جوزدگی»، «توجه به مسائل کلیدی و اصلی کشور و پرهیز از حاشیه‌ها» را خواستار شدند.

ایشان با بیان اینکه روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون و شرع باشد، هر گونه توهین و دشنام به دولتمردان را جایز ندانسته و بر حرام شرعی بودن اینگونه رفتارها تاکید کردند.

حضرت ‌آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان حضور جوانان پرانگیزه، پرایمان، پرتوان، تحصیل‌کرده و کارآمد در این دوره از مجلس را امیدبخش توصیف کردند. / ایرنا

آخرین ویرایش در یکشنبه, 29 تیر 1399 ساعت 10:07
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره