اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 13:58

دوشنبه, 15 ارديبهشت 1399 ساعت 13:35
  • .

رفع مشکلات عشایر خراسان شمالی به زودی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: برای حل مشکلات عشایر  ۱۵ روز آینده مصوبات بررسی و گزارش داده شود.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی شجاعی در شورای عشایر استان اظهار کرد: در حوزه راه، آموزش و پرورش، بیمه، فروش دام، تامین جو یارانه ای، گازرسانی به مناطق عشایر نشین، تامین آب شرب بهداشتی و سوخت عشایر خطاب به دستگاه های اجرایی و ادارت مربوط دستورات لازم را صادر کرد و خطاب به معاونان عمرانی و سیاسی خود تاکید کرد.

وی افزود: برای حل مشکلات عشایر استان در مراوه تپه با برگزاری جلسه ای با مسئولان مربوط در استان گلستان یک بار برای همیشه مشکلات عشایر استان حل و فصل شود.

وی گفت: آسانترین جواب برای انجام ندادن کارها نبود و کمبود اعتبارات است و این در حالی است که دستگاه های اجرایی باید برای حل مشکلات و تامین نیازها، پیگیری های مستمری از سطح ملی داشته باشد.

دکتر شجاعی با اشاره به درخواست عشایر مبنی بر تامین اقلام دارویی، تصریح کرد: برای حل مشکلات بهداشت و درمان عشایر دانشگاه علوم پزشکی استان در صورت امکان کمیته ویژه تشکیل دهد و یا از طریق بهداشت روستایی عشایری پیگیری کند.

وی مطرح کرد: برای حل دغدغه فروش و عرضه محصولات عشایر استان، عشایر باید به اتاق بازرگانی و اصناف متصل شوند تا منافع مادی مادی عشایر افزایش یابد و در واقع به سمتی حرکت کنیم که بحث ایجاد سردخانه و کشتارگاه عشایر به صورت ایجاد تعاونی عملیاتی شود.

شجاعی گفت: بیش از ۵ هزار خانوار عشایری در استان وجود دارد که به لحاظ جمعیت عشایری خراسان شمالی پانزدهمین استان در رتبه بندی کشوری است که به عنوان قشر مولد ۱۴ و گوشت قرمز دام سبک استان را تأمین می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نبود مرتع مشخص عشایر استان در مراوه تپه، سوخت، فروش دام و عدم همخوانی قیمت دام و گوشت قرمز، گازرسانی به محله های عشایر نشین شهرستان های مانه سملقان و راز و جرگلان، ارائه تسهیلات به عشایر برای رونق تولید در حوزه دام، درخواست ارسال پرونده های سیل خسارت سال گذشته به عشایر استان از استان گلستان به خراسان شمالی از مشکلات و درخواست های عشایر در شورای عشایری استان بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره