اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 01:11

چهارشنبه, 20 فروردين 1399 ساعت 10:29
  • .

هنرمندان ملموس‌تر به میدان بیایند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه در استان در آستانه بیستم فروردین، روز هنر انقلاب اسلامی توصیه‌های هنرمندانه‌ای به اهالی هنر کرد و از آنها خواست تا ملموس‌تر به میدان بیایند.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که خوشبختانه هنر بعد از انقلاب دارد خاستگاه واقعی خود را پیدا می‌کند و خط‌شکن آن هم رزمندگان اسلام هستند که هنر مقاومت را به نمایش گذاشتند، از شهید آوینی به عنوان هنرمندی که هنرش را در جبهه پیاده کرد و عینیت بخشید نام برد و گفت: شهید آوینی یکی از الگوهایی که برای نسل انقلاب ما محسوس است و می‌توانیم به عنوان یک هنرمند میدانی روی آن حساب باز کنیم.

وی به تعریف هنر اسلامی پرداخت و آن را هنری دانست که انسان‌ها را بدون این که باور دین را به آنها تحمیل کند آنها را دین باور و عملگرا تربیت می‌کند به گونه‌ای که در قید بند نام و نان و حتی در قید و بند زمان و مکان نیستند.

امام جمعه بجنورد، البته در یک نگاه کلان‌تر از امام خمینی(ره) به عنوان هنرمند یاد کرد که زبان، بیان و مدیریت هنرمندانه‌ای داشتند و انسان‌های بیشماری را بسیج کردند و به جبهه فرستادند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان توقع خود از هنرمندان اصطلاحی و معروف و طایفه خاصی که به نام هنرمند می‌شناسیم پرداخت و تصریح کرد: این انقلاب مایه‌های هنری بسیاری دارد که هنوز خام است و دفاع مقدس گنج پنهانی است که اهالی هنر باید، آن‌ها را برای نسل امروز و فردا آشکار کنند و نوجوانی مثل «حسین فهمیده» یک گنج است و از هنرمندی هم‌چون «حسین فهمیده» قهرمان ملی بسازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: هنرمندان باید این قهرمان‌های ملی را به جای قهرمان‌های بدلی بزرگ معرفی کنند و ملموس‌تر به میدان بیایند و سوژه‌هایشان را از جبهه و جهاد و امام راحل و مقام معظم رهبری بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اهالی هنر استان با این نگاه، هنر را جهت‌دهی کنند تا تحولی در هنر ایجاد شود و بتوانیم به مردم ارتقای فکری دهیم و نگاه‌هایشان را ژرف، عمیق و دوراندیش کنیم و این‌ها حوزه‌هایی است که هنر می‌تواند میدان‌داری کند و تحول‌آفرین شود.

« حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که سرمایه‌های بسیاری داریم اما آن را درست به کار نمی‌گیریم، تصریح کرد: سرمایه‌ها و بن‌مایه‌هایی داریم که هر کدام دنیایی حرف در خود پنهان دارند که باید آشکار شود و هنرمند متعهد باید هم‌چون قرآن ناطق انقلاب و جهادی و میدان‌دار باشد.

وی با تاکید بر این که بیانیه گام دوم باید متن کار هنرمندان باشد، افزود: هنرمندان سوژه‌های بیانیه گام دوم را تبدیل به هنر و ماندگار کنند.

رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد استان ضمن قدردانی از تلاش‌های حوزه هنری در بخش‌های مختلف، بر تشکیل شورای عالی هنر برگرفته از افکارگوناگون هنرمندان با تجربه و جوان برای تولید معجونی از هنر متعهد تاکید کرد و افزود: تا رسیدن به طراز انقلاب و رهبری کار بسیار است.

ی حجت الاسلام والمسلمین عقوبی توصیه‌‌هایی هم به هنرمندان کرد و از آن‌ها خواست تا در این مقوله سیاست زده نشوند و درواقع هنر باید وارد سیاست شود اما سیاست زده و جناح زده نشود.

وی یکی از آفت‌هایی که حوزه‌های هنری می‌تواند پیدا کند، در این دانست که هنر خود را در کانال خاص واز زاویه خاص ببینند.

رئیس شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی بر این مسئله که هنرمند باید فوق خطوط حرکت کند و جناحی فکر نکند، بلکه انقلابی فکر کند، تاکید و خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای هنر را عرضه کنیم که انقلاب و دستاوردهای 40 ساله آن را پیش برده و به نسل‌مان معرفی و به زیرساخت‌ها ومولفه‌های تمدن‌سازی دست پیدا کنیم.

وی افزود: زمان نگاه‌های محدود به پایان رسیده و اهالی هنر باید در راستای ریل انقلاب، هنر را پویا و شتابان کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره