اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 07:22

جمعه, 11 شهریور 1401 ساعت 01:00
  • .

رحمانی فضلی: اجازه نمی دهیم انرژی هسته‌ای دستاویز گروه های سیاسی قرار گیرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر كشور گفت: در زمان برگزاری انتخابات اجازه نمی دهیم موضوع انرژی هسته ای دستاویز گروه های سیاسی قرار بگیرد.

به گزارش نسیم نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ كه با شرکت روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نزدیك بودن ایام انتخابات باید از مقام معظم رهبری حمایت و نظرات ایشان در زمینه اجرای انتخابات محقق شود.

وی با اشاره به اینكه در زمان انتخابات عده ای به فكر انجام كار سیاسی هستند، تصریح كرد: به عنوان وزیر كشور اجازه نمی دهم موضوع انرژی هسته ای دستاویز گروه های سیاسی در زمان انتخابات قرار بگیرد.

این مقام مسئول افزود: بحث سیاست و امور سیاسی از موضوعات مهم كشور در سال جاری است چرا كه انتخاباتی بزرگ پیش رو است و حضور و یكپارچگی مردم در انتخابات نشان دهنده اقتدار كشور است.

وی با اشاره به اینكه نحوه اجرای انتخابات نمایانگر قدرت كشور است، اظهار داشت: در بخش سیاست داخلی از هم اكنون تا برگزاری انتخابات باید از مقام معظم رهبری و رییس جمهور حمایت کرده و وحدت و همدلی داشته باشیم.

به گفته این مقام مسئول تمام تلاش دولت یازدهم طی یك سال و نیم گذشته حركت در مسیر تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری و توجه به نیازها و مشكلات اولویت دار كشور بوده است.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینكه سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است، گفت: اگر در كشور وحدت و افزایش قدرت اقتصادی داشته باشیم در زمان مذاكرات نیز می توانیم محكم صحبت كنیم.

وی همچنین با اشاره به اینكه تمام برنامه های دشمنان در اتنخابات سال ۹۲ پیوند زدن نارضایتی سیاسی با نارضایتی اقتصادی بود تا بتوانند تحول عظیم اجتماعی برای برهم زدن كشور ایجاد كنند، گفت: دشمنان در همین راستا برای انتخابات پیش رو نیز برنامه دارند.

به گفته وزیر کشور در این زمینه مقام معظم رهبری از شش ماه گذشته به روشنگری می پردازند و دولت نیز اگر احساس کند در مذاكرات به ملت ظلم می شود آن را ترك خواهد کرد.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به وجود مشكلات در عرصه داخلی عنوان كرد: مشكل اقتصادی، بیكاری، تورم، ركود، عدم سرمایه گذاری و ... از مهم ترین مشكلات عرصه داخلی به شمار می روند.

وی گفت: در حوزه اقتصادی تا زمانی كه بخش خصوصی و سرمایه های مردم وارد نشود نمی توان گام های بلندتری برداشت.

رحمانی فضلی امنیت را از دیگر مباحث مهم كشور خواند و افزود: اگر امنیت برقرار نباشد اقتصاد، سرمایه گذاری و كار فرهنگی صورت نمی گیرد و امنیت در ایران نیز مبتنی و بر پایه اعتقادات مردم است.

وی تاكید كرد: برای برقراری و ثبات امنیت باید نیروی انتظامی و امنیتی بیش از پیش تقویت شود.

وزیر كشور در بخش دیگری از سخنانش با توضیح ابعاد مختلف شرایط كشور تصریح كرد: مهم ترین موضوعی كه هم اكنون در منطقه مطرح است تحولات عظیمی است كه آمریكا و رژیم صهیونیستی در جریان های انحرافی تحت عناوین مختلف اجرایی می کنند.

رحمانی فضالی با اشاره به اینكه آمریكایی ها با تمام روش های خود با انقلاب اسلامی مبارزه كردند و بی نتیجه ماندند، گفت: در حال حاضر دشمنان برای مبارزه با اسلام از روش دین علیه مذهب استفاده می كنند كه اكنون شاهد آثار این روش در دیگر كشورهای اسلامی هستیم.

وی افزود: با توجه به حمایت هایی كه از این گروه های تروریستی صورت می گیرد باید باید توجه داشت كه ما با یك گروه ساده مواجه نیستیم بلكه این ها گروه های ایدوئولوژیکی هستند كه در بسترهای دینی از تعصبات جاهلی استفاده می كنند.

وی با اشاره به اینكه حجم عظیمی از گروه داعش قصد ورود به افعانستان دارند و هم اكنون در غرب و شرق كشور ما قرار دارند، تصریح كرد: با توجه به موقعیت های داخل كشور، هدایت های مقام معظم رهبری، اعتقادات مردم، جدیت دستگاه های امنیتی و ... این تروریست ها تاكنون موفق به ورود به كشور نشدند اما باید توجه داشت كه خطر جدی در منطقه وجود دارد.

رحمانی فضلی در خصوص مسائل حوزه بین الملل كشور نیز توضیحاتی داد و اضافه كرد: در این حوزه فعالیت های دولت مناسب بوده که نتیجه آن افزایش گرایش به ایران و سرمایه گذاری در کشور و کاهش تبلیغات علیه ایران بوده است.

وی با اشاره به اینكه در مراكز سیاسی نیز تعاملات بیشتری صورت می گیرد، گفت: مهم ترین موضوع در این بخش انرژی هسته ای است که حق مسلم ملت ما محسوب می شود و باید از آن صیانت كرده و برای نسل های آینده به یادگار بگذاریم.

رحمانی فضلی افزود: مسیری كه در سال های گذشته در كشور طی می شد هزینه های بسیاری به همراه داشت به طوری كه در یك مقطع زمانی می توانستیم دو میلیون بشكه نفت صادر كنیم اما اكنون تنها یك میلیون بشكه نفت صادر می شود.

به گفته این مقام مسئول از ابتدای امسال تاكنون ۵۰ درصد پول پیش بینی شده در بودجه كسب نشده چرا كه نقل و انتقال پول ایران در دنیا با مشكل مواجه است.

وی گفت: در پایان دولت گذشته نمی توانستیم هیچ پولی را در سیستم بانكی دنیا به جریان بیندازیم چرا كه جریان پول دنیا در دست آمریكا بوده و این موضوع نیز جزو تحریم ها قرار گرفته بود.

رحمانی فضلی تصریح كرد: همچنین از طریق شورای امنیت سازمان ملل تحریم هستیم كه این موارد خود هزینه های بسیاری به همراه دارد از این جهت باید همه راهكارهایی كه می توان با استفاده از آن هزینه ها را كاهش داد به كار ببریم.

وی گفت: اگر از طریق مذاكرات می توان هزینه ها را كاهش داد باید با حفظ اصول و خط قرمزهای مقام معطم رهبری این مسیر طی شود.

وزیر كشور همچنین با اشاره به سفر هیئت دولت در روز یكشنبه هفته جاری به خراسان شمالی افزود: عمده سفرهای گذشته ریاست جمهوری به استان های مختلف با هدف توجه به مناطق مرزی و شرایط حاكم در این مناطق بوده است كه اكنون نیز این سفر به مناسبت گرامیداشت ۲۴ خردادماه به خراسان شمالی انجام می شود.

وی گفت: با توجه به عقب ماندگی های این استان و زیرساخت های نامناسب سرمایه گذاری، امیدواریم این سفر دستاوردهای خوبی را برای مردم خراسان شمالی در پی داشته باشد.

آخرین ویرایش در شنبه, 23 خرداد 1394 ساعت 14:10
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره