اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 17:02

پنج شنبه, 06 بهمن 1401 ساعت 07:55
  • .

اعتصابات گسترده در اسپانیا/کادر درمان، معلمان و تاکسیرانان به خیابان‌ها آمدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در جریان اعتصابات سراسری در کاتالونیا و دیگر مناطق اسپانیا، کارکنان شبکه بهداشت، معلمان و راننده‌های تاکسی، به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای دِلوکال اسپانیا، در جریان اعتصابات سراسری در کاتالونیا و دیگر مناطق اسپانیا، کارکنان شبکه بهداشت و معلمان و راننده‌های تاکسی روز چهارشنبه خیابان‌ها را به اشغال خود درآورده و راهپیمایی‌های اعتراضی برگزار کردند.

تظاهر کنندگان تابلوهایی با مضمون «نه به خصوصی‌سازی» حمل می‌کردند و خواهان اختصاص منابع بیشتر برای بخش‌های بهداشتی و آموزشی شدند. عمده اعتراض راننده‌های تاکسی نیز متوجه راه‌اندازی پلتفرم‌های دیجیتالی است که خدمات مشابه ارائه می‌دهند و معتقدند که این پلتفرم‌ها موجب نابودی تاکسی‌رانی خواهد شد.

اتحادیه کارکنان شبکه بهداشت «مِتگس دِ کاتالونیا» پس از نشست ناموفق در روز سه‌شنبه، فراخوانی برای پنج روز اعتصاب پزشکان و کادر درمانی در سراسر کاتالونیا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (دیروز و امروز) و همچنین روزهای اول تا سوم فوریه (۱۲ تا ۱۴ بهمن) داده بود.

در پاسخ به این فراخوان حدود ۱۰ هزار تن از پزشکان و پرستاران عضو این اتحادیه روز چهارشنبه اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

آنها خواستار منابع و پرسنل بیشتر برای سیستم بهداشت عمومی کاتالونیا هستند تا بتوانند در هر شیفت کاری ۲۵ تا ۲۸ بیمار را ویزیت کنند.

اعتصابات کارکنان شبکه بهداشت در سایر نقاط اسپانیا مانند اکسترمادورا، ناوارا، کانتابریا، آراگون، اندلس و والنسیا نیز برنامه‌ریزی شده است.

پس از مذاکرات بی‌نتیجه با جوسپ گونزالس کامبری وزیر آموزش، سه اتحادیه بزرگ معلمان (Ustec، CCOO و UGT) تصمیم گرفتند که به اعتصابات بپیوندند.

اتحادیه‌ها اعلام کرده‌اند که اعتصابات همزمان در آموزش و بهداشت کاملا منطقی است زیرا آنها دو رکن جامعه هستند که باید برای دولت اولویت داشته باشند.

اتحادیه Ustec خواستار آن است که همان‌طورکه توسط قانون آموزش کاتالونیا تعیین شده است، دولت منطقه باید ۶ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را در آموزش عمومی سرمایه‌گذاری کند. آنها همچنین خواهان کاهش تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها و بهبود شرایط کاری متخصصان آموزشی هستند.

پس از شکست مذاکرات هفته گذشته میان اتحادیه تاکسیرانان «نخبگان» و شورای شهر، هم زمان با کارکنان شبکه درمان و معلمان، هزاران راننده تاکسی نیز با حدود ۹۰۰ وسیله نقلیه خود در روز چهارشنبه خیابان اصلی «گرن ویا» را در بارسلونا مسدود کرده و برای ساعت‌ها عبور و مرور را به طور کامل قطع کردند تا علیه سیستم‌های دیجیتال تظاهرات کنند.

معترضان معتقدند که پلتفرم‌هایی «فری ناو»، «اوبر» و «بولت» (تاکسی‌های اینترنتی) که موازی با سیستم تاکسی‌رانی در اسپانیا به‌وجود آمده‌اند، «تاکسی‌ها را نابود می‌کنند.»

برپایه این خبر، پیش از این نیز صدها کامیون دار و کشاورز اسپانیایی نیز در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان) با حضور در خیابان‌های مادرید پایتخت، برای درخواست تغییر مقررات حمل ونقل جاده‌ای و در اعتراض به هزینه بالای زندگی، از مرکز شهر به سوی ساختمان مجلس راهپیمایی کرده و کامیون داران، آغاز اعتصاب تازه‌ای را با گستره زمانی نامحدود اعلام کردند.

همچنین در اواسط ماه ژانویه سال جاری میلادی نیز ده‌ها هزار نفر از کارکنان بهداشت کشور اسپانیا در اعتراض به تخریب سیستم بهداشت عمومی توسط دولت‌ محلی در شهر مادرید تظاهرات کردند.

بسیاری از معترضان در شعارهای خود دولت محلی را به نابودی سیستم بهداشت عمومی محکوم کردند و در شعارهای خود فریاد می‌زدند که نابودی بهداشت عمومی جنایت است.

دولت محلی مادرید، به رهبری ایزابل آیوسو، در سال‌های اخیر، به‌ویژه از زمان شروع شیوع ویروس کرونا همواره به خاطر کمبود امکانات بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی مورد انتقاد بوده است.

معترضان می‌گویند که دولت محلی خدمات بهداشت عمومی را حذف کرده و از شرکت‌های خصوصی حمایت می‌کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره