چاپ کردن این صفحه .
پنج شنبه, 13 آبان 1400 ساعت 18:51
  • .

پیش‌نویس قعطنامه‌ درباره سودان روی میز شورای حقوق بشر سازمان ملل

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

آمریکا، انگلیس و آلمان با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره سودان به شورای حقوق بشر، بازگشت فوری غیرنظامیان به قدرت پس از کودتای ارتش سودان و تعیین گزارشگری ویژه برای پیگیری وضعیت حقوق بشر در این کشور را خواستار شدند.

به گزارش نسیم امروز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سه کشور در متن پیش‌نویس خود کودتای ارتش سودان در ۲۵ اکتبر را به شدت محکوم کرده و از حاکمیت سودان خواستند فورا دولت غیرنظامی انتقالی به ریاست عبدالله حمدوک را بازگرداند.

همچنین در این پیش‌نویس، اقدام ارتش سودان در بازداشت بدون اتهام حمدوک محکوم شده و اهمیت رعایت کامل حقوق بشر،‌ آزادی بیان و حق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز به نظامیانی که قدرت را در سودان به دست گرفتند، یادآوری شد.

همچنین در پیش‌نویس یاد شده بر لزوم تعیین گزارشگری ویژه در سودان به مدت یک سال جهت ارائه گزارش‌هایی درباره شرایط حقوق بشر در این کشور و توصیه‌هایی برای بهبود آن، گزارش موارد نقض حقوق بشر در سودان توسط نیروهای مسلح این کشور و ارائه گزارشی شفاهی از سودان و در پنجاهمین نشست شورا در ژوئن یک گزارش مکتوب به شورا در نشست آتی آن در ماه سپتامبر تاکید شد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل به درخواست انگلیس و چند کشور دیگر فردا (جمعه) در مورد سودان نشست فوق‌العاده برگزار خواهد کرد.

به گفته نماینده انگلیس در سازمان ملل، علی بن ابی‌ طالب عبد الرحمان الجندی، نماینده سودان در این سازمان نیز خواستار برگزاری این نشست شد؛ اما در ادامه سودان این درخواست را پس گرفته و در نشست مقدماتی جلسه فوق‌العاده شورای حقوق بشر، عثمان ابو فاطمه آدم محمد، معاون الجندی را جایگزین او کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn