اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 08:47

دوشنبه, 18 مرداد 1400 ساعت 09:24
  • .

وزرای خارجه عراق و عربستان سعودی درباره تحولات منطقه گفتگو کردند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر خارجه عراق که به «ریاض» سفر کرده است با همتای سعودی خود دیدار و با وی درباره آخرین تحولات منطقه گفتگو کرد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از الفرات نیوز، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود دیدار و گفتگو کرد. دیدار میان طرف‌های عراقی و سعودی در شهر «ریاض» برگزار شد.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه عراق و عربستان سعودی در جریان دیدار مذکور درباره آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند. دو طرف همچنین راهکارهای تقویت روابط بغداد و ریاض را بررسی کردند.

این درحالی است که وزیر خارجه عراق روز گذشته نیز با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در جریان این دیدار در خصوص تحولات منطقه رایزنی کردند.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که فؤاد حسین در این دیدار دعوتنامه رسمی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق از اردوغان برای شرکت در نشست سران کشورهای همسایه عراق در بغداد را تقدیم وی کرد.

وزیر خارجه عراق و رئیس جمهور ترکیه در جریان دیدار مشترک با یکدیگر در خصوص راهکارهای تقویت روابط دوجانبه نیز گفتگو کردند. گفتنی است، نشست سران کشورهای همسایه عراق قرار است اواخر ماه جاری میلادی در بغداد برگزار شود.

پیش از این، یک منبع در دولت مصطفی الکاظمی اعلام کرده بود: الکاظمی برای برگزاری یک نشست منطقه‌ای در بغداد تلاش می‌کند. این منبع افزود که امیدواریم در این نشست کشورهای همسایه عراق به اضافه قطر، امارات و مصر شرکت کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره