اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 22:06

دوشنبه, 18 مرداد 1400 ساعت 09:21
  • .

روسیه: خط لوله نورد استریم ۲ ظرف چند هفته تکمیل می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سفیر روسیه در برلین می گوید توافق آمریکا-آلمان تاثیری بر روند تکمیل پروژه انتقال گاز طبیعی نورد استریم ۲ نداشته است و کار ساخت این خط لوله تا چند هفته دیگر به پایان می رسد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایتارتاس، «سرگئی نچائف» سفیر روسیه در برلین، می گوید پروژه نورد استریم ۲ که قرار است سالانه ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی را از سواحل روسیه در دریای بالتیک به آلمان و آز آنجا به سایر کشورهای اروپایی منتقل کند؛ تا چند هفته دیگر تکمیل می شود.

وی در این باره افزود: توافق آلمان-آمریکا تاثیری بر تاریخ تکمیل خط انتقال گاز نورد استریم ۲ ندارد. عملیات ساخت و ساز در مرحله نهایی است و ظرف چند هفته تمام می شود.

به گفته این دیپلمات روس، در واقع آلمان و آمریکا در باب نورد استریم ۲ به هیچ توافقی نرسیدند و فقط بیانیه ای مشترک صادر کردند که به لحاظ قانونی الزام آور نیست و تعهدات ویژه ای را نیز به روسیه تحمیل نمی کند.

طبق بیانیه مشترک سران آمریکا و آلمان که تاریخ آن به ماه جولای بازمی گردد؛ چنانچه روسیه از این خط لوله به عنوان سلاح سیاسی (علیه اوکراین و لهستان) استفاده کند؛ مسکو و شرکت های آلمانی مرتبط با این پروژه تحریم خواهند شد.

طرف آلمانی هم اطمینان داده که نورد استریم ۲ یک پروژه اضافه و جدا از اوکراین است و جایگزینی برای انتقال گاز از طریق اوکراین نیست.

این در حالی است که به عقیده تحلیلگران، بیانیه مشترک جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، نشانه ناکامی واشنگتن در واداشتن برلین به انصراف از این پروژه است که بر اهمیت نقش روسیه در پیشبرد معادلات بازر انرژی تاکید دارد.

این در حالی است که روسیه در میان تأمین کنندگان خارجی نفت آمریکا، بعد از کانادا به رتبه دوم رسیده و این نشان می دهد که صادرات نفت مسیر روابط سیاسی مسکو-واشنگتن را دنبال نمی کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره