اخبار برگریده
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 03:16

شنبه, 09 مرداد 1400 ساعت 18:17
  • .

پکن: آمریکا باید ۴ قدم اساسی جهت شناسایی خاستگاه کرونا بردارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

چین می گوید چنانچه واشنگتن واقعا می خواهد درباره منشاء ویروس کرونا شفاف عمل کند باید ۴ اقدام عمده از جمله باز کردن درهای آزمایشگاه های مشکوک آمریکا به روی سازمان بهداشت جهانی انجام دهد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از گلوبال تایمز، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت آمریکا باید از سازمان بهداشت جهانی برای تحقیق و تفحص آزمایشگاه نظامی «فورت دیتریک» و دانشگاه ایالت «کارولینای شمالی» دعوت به عمل آورد. همچنین باید اطلاعات مربوط به نظامیان بیمار این کشور را که در رقابت های جهانی ارتش ها در شهر «ووهان» شرکت کرده بودند؛ منتشر کند.

ژائو گفت که آمریکا برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت و توجیه اقدامات شکست خورده اش در مقابله با کرونا و رسیدن به اهداف سیاسی مد نظرش از طریق انداختن تقصیرها به گردن دیگران، مسئله همه گیری این ویروس را سیاسی کرده است.

ژائو در ادامه گفت که ایالات متحده در حالی که هیچ ارزشی برای علم و عدالت قائل نیست، با استفاده از دروغگویی، بی اعتبار کردن و زورگویی، منشاء کرونا را نیز به دستاویزی سیاسی تبدیل کرده است.

وی ادامه داد که مطمئناً رفتار زشت آمریکا در قبال مسئله مبارزه با ویروس کرونا در صفحات تاریخ ثبت خواهد شد.

وی در این باره گفت: شما نمی توانید با تبرئه کردن خودتان دامن دیگران را لکه دار کنید. چنانچه آمریکا واقعاً می خواهد به طور شفاف و مسئولانه در این زمینه عمل کند باید که چهار اقدام انجام دهد.

وی ادامه داد که آمریکا در اولین اقدام باید اطلاعات مربوط به اولین موارد ابتلا به کووید -۱۹ در این کشور را منتشر کند چرا که گزارش هایی مبنی بر شیوع بیماری تنفسی در «ویرجینا» شمالی در جولای ۲۰۱۹ و سپس شیوع آسیب های ریوی مرتبط با استعمال دخانیات در «ویسکانسین» وجود دارد. در سپتامبر ۲۰۱۹ موارد ابتلای آسیب های ریوی مرتبط با استعمال دخانیات در «مریلند»، ایالتی که آزمایشگاه فورت دیتریک نیز در آن واقع است، دو برابر شد.

ژائو در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا تا کنون توضیحی به مردمش یا دنیا در رابطه با آزمایشگاه های بیولوژیکی اش ارائه نکرده است، گفت که ایالات متحده در وهله دوم باید از سازمان بهداشت جهانی برای تحقیق و تفحص آزمایشگاه فورت دیتریک و بیش از ۲۰۰ آزمایشگاه بیولوژیکی دیگر در خارج از خاک این کشور، دعوت به عمل آورد. فورت دیتریک که به مدت طولانی درگیر تحقیق و پژوهش درباره ویروس کرونا بوده است، به دلایل امنیتی مرتبط با شیوع بیماری داخلی که علائم مشابهی با کووید -۱۹ داشت، در سال ۲۰۱۹ بسته شد.

وی ادامه داد که همچنین آمریکا باید سازمان بهداشت جهانی را برای تحقیق و تفحص از دانشگاه کارولینای شمالی نیز دعوت کند، چرا که این کشور با تهمت زدن به آزمایشگاه ویروس شناسی در ووهان، در حقیقت خود بزرگترین تامین کننده مالی پژوهش و تحقیق درباره این ویروس، مخصوصاً تیم «رالف بریک» در این دانشگاه بوده است.

ژائو گفت: تحقیق درباره تیم بریک و آزمایشگاهشان مشخص خواهد کرد که آیا تحقیقات روی ویروس کرونا باعث گسترش آن در جوامع انسانی شده است یا خیر.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پایان گفت که آخرین اقدام این است که آمریکا اطلاعات و نظامیان بیمارش را که در رقابت های سال ۲۰۱۹ ارتش های دنیا در ووهان شرکت کرده بودند، منتشر کند.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر نیز از آمریکا خواسته بود که هر چه سریع‌تر با اتخاذ رویکردی شفاف و مسئولانه، از متخصصان سازمان بهداشت جهانی برای تحقیق و بررسی آزمایشگاه فورت دیتریک جهت ردیابی منشاء ویروس کرونا دعوت به عمل آورد.

به گفته وی، برخی از آمریکایی‌ها به بهانه ردیابی منشاء ویروس برای منحرف کردن توجهات و انداختن تقصیرها به گردن دیگران به دلیل عملکرد ضعیف شان در مقابله با همه گیری کرونا، تمایل به سیاسی کاری دارند. وی تاکید کرد: انگیزه‌های شرورانه آنها مدت هاست که برملا شده است.

فورت دیتریک واقع در ایالت مریلند، آزمایشگاه تابع «فرماندهی تحقیق و توسعه پزشکی ارتش ایالات متحده آمریکا» (USAMRDC) است و این احتمال که ویروس کرونا از آنجا به بیرون درز پیدا کرده باشد؛ بعید نیست.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره