اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 02:57

یکشنبه, 09 خرداد 1400 ساعت 10:58
  • .

گوترش امیدوار است پوتین و بایدن در نشست ژنو درباره کنترل تسلیحاتی مذاکره کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دبیرکل سازمان ملل ضمن استقبال از توافق برگزاری نشست رهبران روسیه و آمریکا در ژنو، امیدوار است که آنها مذاکراتی را درخصوص احیای رژیم کنترل تسلیحاتی از جمله از طریق پیمان جدیدی که جایگزین پیمان "استارت نو" شود، آغاز کنند.

به گزارش نسیم امروز ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش قرار است ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) نشست رو در رویی را در ژنو برگزار کنند.

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: گوترش از این اطلاعیه که روسای جمهور آمریکا و روسیه ماه آتی (میلادی) در ژنو دیدار خواهند کرد، استقبال می‌کند و امیدوار است که آنها مذاکرات سازنده‌ای را درخصوص چگونگی احیای کنترل تسلیحاتی و خلع تسلیحات اتمی از جمله از طریق یک توافق جدید که جایگزین پیمان استارت نو خواهد شد، آغاز کنند.

پیمان استارت نو تنها توافق کنترل تسلیحاتی میان آمریکا و روسیه است که همچنان پابرجاست. این پیمان از سال ۲۰۱۱ میلادی به اجرا درآمد و هر دو طرف را ملزم می‌سازد تا زرادخانه‌های اتمی‌شان را به ۷۰۰ موشک، ۸۰۰ موشک‌انداز و ۱۵۵۰ کلاهک مستقر شده کاهش دهند.

مسکو و واشنگتن در فوریه سال جاری میلادی با تمدید این توافق به مدت پنج سال دیگر بدون هیچ گونه مذاکره مجدد در مورد شروط آن موافقت کردند. این پیمان پنج فوریه سال ۲۰۲۶ منقضی می‌شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره