اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 19:04

پنج شنبه, 16 بهمن 1399 ساعت 09:21
  • .

دستور «بلینکن» برای تشکیل تیم کارشناسان مذاکره احتمالی با ایران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وبگاه آکسیوس امروز ادعا کرد که وزیر خارجه آمریکا از نماینده ویژه این کشور در امور ایران خواسته‌ است تا یک تیم از کارشناسان و دیپلمات‌های متخصص را برای مذاکره احتمالی با ایران تشکیل دهد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از خبرگزاری مهر، وبگاه آکسیوس امروز چهارشنبه در گزارشی ادعا کرد که وزیر خارجه آمریکا از نماینده ویژه این کشور در امور ایران خواسته است تا یک تیم از کارشناسان و دیپلمات‌های متخصص در حوزه‌های مختلف از جمله هسته‌ای را برای مذاکرات احتمالی آتی با ایران تشکیل دهد.

بر اساس ادعای این وبگاه، مقامات آمریکاییِ آگاه در این خصوص اعلام کردند که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از «رابرت مالی» نماینده ویژه این کشور در امور ایران خواسته است تا کارشناسان مذکور با طیف متنوعی از دیدگاه های مختلف باشند.

بر اساس ادعای این وبگاه، وزیر خارجه آمریکا در صدد است تا با این اقدام به منتقدان خود نشان دهد که تنوع افکار و دیدگاه در این راستا مورد توجه قرار گرفته است.

وبگاه مذکور در ادامه به نقل از یک منبع نزدیک به دولت آمریکا می افزاید: «آنتونی بلینکن» از «رابرت مالی» خواسته است تا افراد بیشتری که «دیدگاه های متخاصمانه‌تری» در قبال ایران دارند را نیز در این تیم گرد هم بیاورد. «مالی» در صدد است تا پس از تشکیل این تیم جدید، به تدوین راهبرد خود در قبال ایران اقدام نماید.

گزارش ادعایی آکسیوس در این خصوص می افزاید: هم اکنون رابرت مالی در این باره در ارتباط با همتایان اروپایی خود نیز است.

مواضع خصمانه دولت آمریکا علیه تهران

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۷) به بهانه‌های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته‌ای کشورهای ۱+۵ با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم‌های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

واکنش ایران به انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا

گفتنی است که یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران نیز بر اساس مادتین ۲۶ و ۳۶ مصرح در این توافق بین‌المللی به دلیل انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا؛ برخی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره