اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 06:28

سه شنبه, 14 بهمن 1399 ساعت 18:21
  • .

افتتاح سفارت کوزوو در قدس نقض قوانین بین المللی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دبیرکل اتحادیه عرب امروز اعلام کرد که افتتاح سفارت کوزوو در بیت المقدس نقض قوانین بین المللی به شمار می رود.

 

به گزارش نسیم امروز به نقل از روسیا الیوم، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب به اقدام اخیر کوزوو در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم برای بازگشایی سفارت خود در قدس واکنش نشان داد.

وی اظهار داشت: این تصمیم کوزوو غیر قانونی است و نقض قوانین بین المللی به شمار می رود چرا که قدس یک منطقه اشغالی است و نباید سفارتخانه ای در آن احداث شود.

ابوالغیط خاطرنشان کرد: افتتاح سفارت در قدس این واقعیت که این شهر تحت اشغال است را تغییر نمی دهد و سرنوشت آن جز با مذاکره حل و فصل نخواهد شد. این موضوع یکی از مسائل مورد مناقشه مهم در قضیه فلسطین است.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل با منطق سازش مسالمت آمیز و راه حل دودولتی تناقض دارد.

وی در ادامه گفت: تاکنون تنها آمریکا و گواتمالا این قانون بین المللی را نقض کرده اند. قطعنامه های شورای امنیت در این خصوص واضح و آشکار است به ویژه قطعنامه ۴۷۸ مصوب سال ۱۹۸۰ که به موجب آن الحاق قدس شرقی به اسرائیل محکوم شده است و هیچ کشوری حق ندارد در این منطقه سفارت احداث کند.

رژیم صهیونیستی و کوزوو روز دوشنبه توافقی را امضا کردند که به موجب آن روابط دیپلماتیک میان آنها برقرار شود. این امر در مراسمی با حضور گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و همتای کوزوویی او برگزار شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سپتامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که کوزوو و رژیم صهیونیستی توافق عادی سازی روابط امضا کرده اند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره