اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 08:04

سه شنبه, 14 بهمن 1399 ساعت 18:15
  • .

رفع تحریم‌های ایران را با آمریکا بررسی می‎کنیم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد: رفع تحریم‌های ایران را با آمریکا بررسی می‎کنیم.

به گزارش نسیم امروز به نقل از خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا می‎گوید با طرف‎های شرکت کننده در توافق هسته‌ای و دولت جدید در امریکا برای بازگشت توافق به مسیر صحیح خود در حال رایزنی است.

در بیانیه صادره از سوی اتحادی اروپا در این خصوص آمده است: رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را با طرف آمریکایی بررسی می‎کنیم.

در حالیکه دولت جدید آمریکا پیشتر در ادعایی عوام فریبانه مدعی شده بود که در صورت بازگشت تهران به فعالیت های هسته ای پیشین خود، حاضر است به توافق سال ۲۰۱۵ بازگردد؛ جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده است که این واشنگتن بود که با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از برجام خارج شد و لذا این کشور باید ابتدا به جبران اقدامات خصمانه خود بپردازد.

مواضع خصمانه دولت آمریکا علیه تهران

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۷) به بهانه‌های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته‌ای کشورهای ۱+۵ با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم‌های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

واکنش ایران به انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا

گفتنی است که یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران نیز بر اساس مادتین ۲۶ و ۳۶ مصرح در این توافق بین‌المللی به دلیل انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا؛ برخی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره