اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 17:17

سه شنبه, 07 بهمن 1399 ساعت 17:37
  • .

لاوروف: روسیه و ایران خواستار احیای کامل برجام هستند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر خارجه روسیه می گوید که مسکو و تهران رویکرد مشابهی در قبال احیای برجام دارند و خواهان آن هستند که همه امضاکنندگان توافق به تعهدات خود پایبندی کامل داشته باشند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که امروز سه شنبه میزبان محمدجواد ظریف همتای ایرانی است؛ می‌گوید مسکو و تهران، هردو علاقمند به احیای کامل برجام هستند.

وی در این باره ادامه داد: نجات برنامه جامع اقدام مشترک که از مباحث مربوط به مسئله هسته‌ای ایران است؛ یکی از مهمترین موضوعاتی است که در دستورکار طرفین قرار دارد. هر دو طرف شامل روسیه و ایران به شدت علاقمند به بازگشت کامل همه امضاکنندگان برجام به اجرای تعهداتشان ذیل این توافق هستند.

لاوروف همچنین تاکید کرد که به دلیل نقش منطقه‌ای روسیه و ایران، هر دو کشور علاقمند به بحث و تبادل نظر بیشتر در باب شماری از موضوعات دیگر از جمله امنیت خلیج فارس، حل بحران داخلی افغانستان و مسئله قره باغ هستند.

لاوروف در بخشی دیگر از کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی خود گفت: روسیه امیدوار است که آمریکا به برجام بازگردد و این اساس و زمینه را برای بازگشت ایران به اجرای کامل برجام فراهم آورد. مسکو از کاهش تعهدات ایران ذیل برجام نگران است اما ریشه این مسئله به ایالات متحده بازمی‌گردد.

این در حالی است که روسیه بارها به طرفین اروپایی برجام هشدار داده که خواسته‌های نامعقول خود را که با تبعیت از آمریکا مطرح می‌شود؛ کنار بگذارند.

چندی پیش، سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: افزودن مواردی به توافقنامه هسته‌ای کنونی، در حال حاضر اوضاع را بدتر خواهد کرد. در نتیجه بر این باوریم طرح ایده‌هایی همچون «برجام پلاس» اشتباه و نامناسب است.

در واقع اروپا و آمریکا به دنبال آن هستند که برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را پیش شرط بازگشت واشنگتن به برجام قرار دهند حال آنکه تهران می‌گوید ما یک بار برای همیشه درباره برجام مذاکره کرده‌ایم و بازگشت آمریکا به این توافق باید به طور بی قید و شرط انجام شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره