اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 18:34

شنبه, 04 بهمن 1399 ساعت 11:02
  • .

باید درباره حمایت طرف‌های خارجی از انفجارهای بغداد تحقیق شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
. .

رئیس ائتلاف «دولت قانون» از دولت عراق خواست تا درباره سناریوی دست داشتن طرف های خارجی در انفجارهای روز پنجشنبه در بغداد تحقیقات گسترده انجام دهد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از الفرات نیوز، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق سخنانی را در خصوص انفجارهای تروریستی روز پنجشنبه در «بغداد» پایتخت این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: باید با تمامی مسئولان نظامی و امنیتی که در جریان انفجارهای تروریستی بغداد در انجام وظایف و مسئولیت‌های خود سهل انگاری کردند، برخورد شود.

رئیس ائتلاف دولت قانون همچنین با اشاره به سناریوی دست داشتن طرف‌های خارجی در انفجارهای تروریستی بغداد، تأکید کرد: دولت باید تحقیقات گسترده‌ای را پیرامون دخالت‌های خارجی در انفجارهای بغداد انجام دهد تا متوجه شود که آیا این انفجارها توسط طرف‌های خارجی از پیش برنامه ریزی شده بوده است یا نه.

پیشتر گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای بغداد را برعهده گرفت. منابع امنیتی عراق روز گذشته از وقوع دو انفجار انتحاری در بغداد پایتخت عراق خبر دادند. حسن التمیمی، وزیر بهداشت عراق با اعلام آمار نهایی انفجارهای تروریستی بغداد، گفت که شمار کشته شدگان به ۳۲ و زخمی شدگان به ۱۱۰ نفر رسیده است.

از سوی دیگر، نخست وزیر عراق روز گذشته گفته بود: درحال حاضر بر روی یک طرح فراگیر و مؤثر برای مقابله با چالش‌های امنیتی کار می‌کنیم. آنچه که دیروز اتفاق افتاد، نشان داد خلل‌هایی در ساختار امنیتی وجود دارد که باید برطرف شود.

الکاظمی اظهار داشت: داعش به صورت روزانه تلاش می‌کند تا خود را به بغداد برساند اما این تلاش‌ها با عملیات‌های پیشگیرانه تاکنون خنثی شده اند. واضح است که اتفاقات دیروز ناشی از شکاف در ساختار امنیتی بوده است. من خود شخصاً بر دستگاه اطلاعات نظارت خواهم داشت.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره