اخبار برگریده
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 13:06

جمعه, 28 خرداد 1400 ساعت 08:33
  • .

خیز رای دهندگان خراسان شمالی برای تکرار حماسه حضور

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رای دهندگان خراسان شمالی که با مشارکت ۵۷.۲ درصدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رتبه چهارم مشارکت را در بین ۳۱ استان به خود اختصاص دادند، در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ به دنبال خلق حماسه‌ای دیگر هستند.

گزارش های رسیده از سطح شهرها و روستاهای خراسان شمالی حاکیست رای دهندگان این خطه شمالشرق کشور از همان ساعات اولیه شروع رای گیری ( ۷ صبح) در شعب اخذ رای حضور گسترده خود را به رخ جهانیان کشیدند و هم اکنون در اکثر شعب اخذ رای صف های نسبتا طولانی از سوی رای دهندگان تشکیل شده است.

براساس این گزارش در صورت تداوم این روند احتمال تکرار حماسه دوم اسفندماه ۹۸ در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ نیز وجود دارد و مردم استان یکبار دیگر با حضور حداکثری خود در بزرگترین رویداد سیاسی و اجتماعی کشور وفاداری خود را به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان خواهند داد.

حضور اقلیت های مذهبی و طوایف

مشارکت اقلیت های مذهبی و قومیت ها در کنار شگفتی خروش سیل گونه مردم خراسان شمالی در پای صندوق های رای جلوه خاصی به فضای انتخاباتی امروز استان بخشیده است برخی از قومیت ها لباس ویژه خاص خود را نیز به تن کرده اند که این مهم در صف صندوق های رای مفاهیمی از جمله اتحاد و یک رنگی قومیت ها، یکپارچگی و وطن دوستی را به جهانیان نشان دهند.

براساس گزارش های دریافتی، ترکمن های سنی نشین شهرستان مرزی راز و جرگلان در نخستین ساعات رای گیری به شعب اخذ رای با رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک هجوم آورده اند تا نشان دهند که قدر نظام و انقلاب را می دانند.

روحانیون و مسوولان بلندپایه استان خراسان شمالی نیز در نخستین دقایق شروع رای گیری در پای صندوق رای حاضر شدند و تکلیف دینی و ملی خود را انجام دادند.

انتخابات زیباترین جلوه حضور مردم برای تعیین سرنوشت کشور است، مردمی که آمده اند تا ایستادگی و استقلال خود را در پای صندوق های رای به نمایش بگذارند.

رضا پهلوان از شهروندان بجنوردی و ترک زبان روز جمعه در شعبه اخذ رای گفت: انتخابات تحقق عینی مردم سالاری در نظام اسلامی است و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برگزاری انتخابات آزاد و سالم با حضور اقشار مختلف مردم است.

وی افزود: مردم ایران اسلامی همواره در انتخابات، نقش اساسی خود را به نحو شایسته ای ایفا کرده اند و با حضور حداکثری در پای صندوق های رای، انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کرده اند.

وی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات می ‌تواند، برای کشور امنیت ‌ساز باشد و دشمنان را نا امید کند.

وی بیان کرد: با وجود شرایط کرونا حضور مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی در پای صندوق های رای چشمگیر است و ملت ایران هوشیار هستند و امیدواریم این رقابت‌ها، بعد از انتخابات پشتوانه ‌ای برای ملت ایران باشد.

یکی از رای اولی های انتخابات هم پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: امروز خیلی خوشحال هستم که برای اولین بار در صحنه حساس انتخابات شرکت و در تعیین سرنوشت کشور نقش آفرینی می کنم.

احسان کیوانلو که از قومیت های عشایری و ساکن در شهر بجنورد است افزود: امروز حضور در پای صندوق های رای باید با آگاهی و بصیرت همراه باشد تا بتوانیم با انتخاب درست، آینده ای خوب را برای کشور رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه امروز به تکلیف خود عمل کرده است گفت: ما هم اینک از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار داریم که به شعار های خود بعد از انتخاب شدن جامعه عمل بپوشانند.

وی که از قومیت های کرمانج زبان استان است شرکت در انتخابات را یک تو دهنی بزرگ به دشمنان دانست و افزود: امروز ما به وظیفه خود عمل کرده ایم و با حضور خود نشان دادیم که پای آرمان ها و ارزش ها هستیم، هیچ گاه کشور را در صحنه های حساس تنها نخواهیم گذاشت.

وی بی تفاوت نبودن در تعیین سرنوشت کشور را مهم دانست و اظهار داشت: تک تک آرای مردم برای انتخاب افراد تاثیر گذار خواهد بود، تمام تلاشم را برای انتخاب اصلح کرده ام و امیدوار هستیم که قدمی مثبت برای آینده کشورمان برداشته باشم.

یکی از شهروندان ترکمن خراسان شمالی نیز با بیان اینکه امروز رنگین کمانی از قومیت ها در استان به چشم می خورد افزود: ترکمنان این استان در تمام صحنه ها در کنار سایر برداران خود بوده اند و برای تعیین سرنوشت کشورشان حضور حماسه ای داشته اند، امروز مردم این استان با هر زبانی به پای صندوق های رای آمده اند و علاوه بر تعیین سرنوشت کشور بار دیگر اتحاد و همبستگی که بین آنان بوده است را به نمایش گذاشته اند.

نسرین ستوده که لباس قرمز ترکمنی نیز به تن کرده است افزود: با وجود شرایط کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی امروز آمده است تا به تکلیف شرعی و قانونی خود جامعه عمل بپوشاند، همه شهروندان با هر نگاه سیاسی و از هر قومیت حق رای دارند و باید از این فرصت خود استفاده کنند.

یکی دیگر از شهروندان تات زبان بجنوردی نیز با بیان اینکه آمده است تا به فرد مورد نظرش رای بدهد گفت: در قانون به تمام شهروندان احترام گذاشته اند و آنان را در انتخاب رییس جمهور کشور و شوراهای اسلامی شهر و روستا مشارکت داده اند، امروز بسیار خوشحال هستم و به خودم می بالم که به عنوان یک فرد ایرانی توانسته ام به وظیفه خود عمل کنم.

علی هاشمی افزود: نسبت به وضعیت سیاسی و اقتصادی حاکم بر جامعه انتقاد زیادی دارم اما معتقد هستم راه دموکراسی از صندوق‌های رای عبور می‌کند لذا تحریم انتخابات معنایی ندارد و برای ایران در انتخابات شرکت کردم و به نامزدی که به سلایق فکری‌ام نزدیک بود، رای دادم. وی اظهار داشت: امیدوارم که رییس جمهوری آینده و نماینده های شوراهای اسلامی شهر و روستا منتخب بتوانند مصالح کشور را با توجه به شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای تشخیص دهند و تصمیم‌گیری درست داشته باشند.

وی گفت: بر اساس احساس تکلیف در انتخابات شرکت کرده‌ام و حضور من برای انتخابات برای تقویت مشروعیت نظام و سپس برای دخالت در آینده ایران است.

وی افزود: من در حال حاضر ۴۸ سال سن دارم و از زمانی که به سن قانونی رای دادن رسیده‌ام پای صندوق رای در انتخابات مختلف حضور داشتم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری، میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان امروز جمعه ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می شود.

در این دوره از انتخابات ۶۷۲ هزار نفر از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط اخذ رای هستند و ۲۵ هزار نفر نیز کار برگزاری این انتخابات را بر عهده دارند و در آخرین انتخابات حدود ۵۷.۲ درصد از واجد شرایط رای دادند./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره