اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 08:12

پنج شنبه, 27 خرداد 1400 ساعت 11:26
  • .

حضور در انتخابات انتقام سخت است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مردم خراسان شمالی در آستانه برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ؛ حضور در انتخابات را گرفتن انتقام سخت از دشمن می دانند.

به گزارش نسیم امروز، درحالی که تنها یک روز به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرو روستا باقی مانده است، اقشار مختلف مردم خراسان شمالی حضور در انتخابات ریاست جمهوری را ادای دین به خون مطهر شهدا و انتقام سخت از دشمنان قسم خورده نظام اسلامی می دانند.

مهار تورم و گرانی، رونق کسب و کار و بهبود معیشت مردم از دیگر خواسته ها و مطالبات مردم دیار خراسان شمالی از رییس جمهورآینده است.

این روزها سبک زندگی مردم به انتخابات ریاست جمهوری گره خورده است؛ حرف و حدیث ها و گپ و گفت های اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد، پیرو جوان، کارمند و کاسب ، دانشجو و دانش آموز و ... از آینده کشور، از نامزد مورد نظر، از دیدگاهها و برنامه های آتی آنان، از تحلیل های برنامه های مناظره تلویزیونی و سایر برنامه های نامزدها برای رفع مشکلات مردم حکایت دارد.

مردم می پرسند؛ آیا گرانی ها همچنان ادامه خواهد داشت یا امیدی به کاهش قیمت های کاذب کالاهای اساسی، مسکن، خودرو و ... وجود دارد؟

آیا بیکاری خیل عظیم جوانان، مشکل ازدواج و سختی معیشت مردم پایان خواهد گرفت یا بعد از انتخابات هم شاهد همین وضعیت موجود خواهیم بود؟

میزان تاثیرگذاری انتخابات بر تمامی مشکلات موجود داخلی به ویژه مشکلات اقتصادی در دوره آینده ریاست جمهوری چقدر خواهد بود؟

در چند قدمی میدان شهید حوالی سبزه میدان بجنورد شماری از مردم با سنین متفاوت در زیر سایه درختان پیاده رو نشسته اند و از خاطرات و حرف های نهفته در دلشان می گویند...

کربلایی علی‌اکبر رستمی یکی از بازاریان بجنورد در مورد انتخابات پیش‌رو با اشاره به روزهای پیش از انقلاب و انتخابات آن زمان می‌گوید: در زمان حکومت منحوس پهلوی زنان حق رای نداشتند؛ اما به یمن روی کار آمدن نظام اسلامی فرصت برای بانوان فراهم شد تا زنان هم بتوانند در سرنوشت کشورشان سهیم شده و در انتخابات شرکت کنند.

او می گوید: تا قبل از انقلاب بانوان کارشان ایجاد محیط امن برای خانواده، خانه داری، کارکردن و همسرداری بود، اما به یمن نظام اسلامی و خون پاک شهدا، در سال‌های پس از انقلاب اسلامی نوه هایمان، دختران و زنان کشورمان، هم برای مشارکت در انتخابات به میدان آمدند و امروز هم رای می‌دهند و هم خودشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر نامزد می‌شوند.

او می گوید: در طی 4 سال گذشته مردم روزگار سختی را گذرانده اند و این روزها برخی بسیار ناامید شده اند؛ اما اغلب مردم تلاش می کنند تا با انتخابی خوب و آگاهانه؛ رئیس جمهوری را انتخاب کنند که بتواند کشور را از وضعیت فعلی خارج و مردم را به آینده کشور امیدوار کند.

سید مرتضی محمدی که حدودا 30 سال دارد هم از بیکاری می نالد و انتخابات 28 خردادماه را روزنه امیدی برای مردم می داند و می گوید: اگر امروز زنده ایم و نفس می کشیم؛ این نفس کشیدن را مدیون تلاشها وایثارگری ها و خون مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی می دانیم.

او ادامه می دهد. اگر این ایستادگی و مقاومت نبود، الان داعشی ها کشور رو تصرف کرده بودند و شاید وضعیت دیگری بر کشور حاکم بود، اما امروز وظیفه داریم که بخاطر از خودگذشتگی های شهدا و گرفتن انتقام سخت از دشمن و همچنین برای آینده کشورمان در این انتخابات شرکت کنیم و با رای دادن به فردی اصلح و کاردان، دشمنان کشور را از نقشه های شومشان نا امید و دین خود را به شهدا ادا کنیم.

محمد حسینی جوان ۳۵ ساله ای که هنوز مجرد است و به خاطر سختی معیشت زندگی و بیکاری نتوانسته کار ثابتی داشته باشد و زندگی مشترکی برای خود دست و پا کند، می گوید: من احتمالا رای نمی دهم؛ با این وضعیت بد اقتصادی روز به روز بدبخت تر می شویم، چرا باید رای بدهم.

رسول داوری ، یکی از بازاریان بجنوردی هم می گوید: امید به آینده را از دست نمی دهم بلکه در انتخابات شرکت می کنم تا با انتخابی هوشمندانه و آگاهانه کسی مسئولیت کشور را به دست بگیرد که آینده فرزندان این مرز و بوم را تضمین کند.

امروز جای جای شهر بجنورد یک ستاد انتخاباتی است و جوانان با شور و هیجان مشغول فعالیت در ستادهای انتخاباتی نامزدهای مورد نظرشان هستند تا به یاد شهدا به ویژه یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، مرد میدان مبارزه، جهاد و شهادت، در میدان انتخابات حضور یافته و با انتخاب خود آینده کشور را تضمین کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره