اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 17:35

دوشنبه, 17 خرداد 1400 ساعت 10:08
  • .

وظیفه اصلی هیات اجرایی برگزاری انتخابات است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان وظیفه اصلی هیات اجرایی را برگزاری انتخابات دانست و گفت: باید به عنوان مجریان برگزاری انتخابات هوشیار و امانتدار رای مردم باشیم.

به گزارش نسیم امروز ، محمدعلی شجاعی شمالی در نشست با فرمانداران، بخشداران و مدیران کل ستادی انتخابات استان انتخابات را مهمترین مسئله کشور و نظام دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تفاوت بزرگی با سایر نظام های سیاسی جهان دارد که دشمنان نیز متوجه آن شده اند و آن وجود مقام معظم رهبری و مردم است.

وی با بیان اینکه بالاترین صحنه ای که حضور مردم را نشان می دهد انتخابات است، افزود: استان خراسان شمالی در ادوار مختلف نشان داده در بحث مشارکت در انتخابات در صدر بوده است و وظیفه ما به عنوان مسئول حفظ این مشارکت است.

شجاعی گفت: طبق قانون اساسی در فرآیند برگزاری انتخابات وظایف هیات اجرایی مشخص است و در کنار تلاش برای افزایش مشارکت باید به وظیفه اصلی خود یعنی برگزاری انتخابات بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات وظیفه اصلی هیات اجرایی است، تصریح کرد: به هیچ دلیلی حتی یک درصد حق ایجاد شک و شبهه در فرآیند برگزاری انتخابات نداریم.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مرّ قانون را رعایت کنیم و تابع هیچ شخص و گروهی قرار نگیریم، گفت: اعتماد و اطمینان مردم را با عملکردمان و ایجاد شبهه از بین نبریم.

محمدعلی شجاعی افزود: در راس استان هیچ مشکلی بین هیات های اجرایی و نظارت وجود ندارد و این ارتباط خوب باید در سایر سطوح نیز وجود داشته باشد.

شجاعی با تاکید دوباره بر اینکه برگزاری انتخابات وظیفه ماست باید امانتدار رای مردم باشیم و به عنوان مجریان انتخابات هوشیار عمل کنیم، گفت: فضای کار در فرمانداری ها و بخشداری ها باید تنها برگزاری انتخابات باشد.

وی افزود: تهدیدها را جدی بگیرید و اجازه ندهید سودجویان با یک فرصت کوچک اوضاع را بر هم بزنند.

وی گفت: در بحث تبلیغات رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است و در این خصوص به عنوان مجری در مورد اجرای دستورالعمل ها با کسی تعارف نداشته باشید.

شجاعی افزود: بعد از برگزاری انتخابات وظیفه داریم این انسجام و اقتدار را در ادامه راه داشته باشیم و تا استقرار دولت بعدی مکلف به انجام وظایف خود هستیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: حساسیت برگزاری انتخابات را منتقل کنید تا با برنامه ریزی انسجام و همراهی اتفاق بیفتد و هیچ شهرستان و بخشی موجب نشود میانگین مشارکت مردم پایین بیاید.

محمدعلی شجاعی افزود: انتخابات گذشته را بررسی کنید و آسیب های نقاط با مشارکت پایین شناسایی شود تا در انتخابات پیش رو با برطرف کردن این آسیب ها شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم.

شجاعی گفت: هجمه علیه فهرست اسامی از سوی دشمنان آماده بود تا با ایجاد دلسردی، قدرت نمایی از سمت مردم برای حضور در انتخابات صورت نگیرد و این در حالی است که با ساز و کاری متفاوت، ساختاری مانند شورای نگهبان در تمامی نظام های سیاسی تعریف شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره