اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 07:04

یکشنبه, 09 خرداد 1400 ساعت 10:48
  • .

انتخابات ۲۸ خرداد ماه با مشارکت حداکثری برگزار می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: انتخابات ۲۸ خرداد ماه در خراسان شمالی با مشارکت حداکثری برگزار می شود.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی شجاعی در همایش مشترک توجیهی و آموزشی هیات های نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در استان گفت: باید با انسجام و هم افزایی بین هیات های نظارت و اجرا تلاش کنیم تا در انتخابات ۲۸ خرداد ماه شاهد حداکثر مشارکت مردمی و بروز کم ترین تخلفات انتخاباتی باشیم.

وی با اشاره به تخلف کم و مشارکت 15.7 درصدی بالاتر از میانگین کشوری خراسان شمالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نقطه قوت استان انسجام و هم افزایی تمامی اجزای حاکمیت است که فهمی مشترک نسبت به حل مشکلات مردم دارند.

شجاعی با بیان اینکه برای مقابله با هر نوع مشکلی در استان از داشته هایمان بهره مند می شویم، افزود: بدنه استان قوی است و برای تامین نداشته ها مشکلات را به فرصت تبدیل می کنیم.

وی گفت: دشمنی استکبار با نظام جمهوری اسلامی همیشگی و ثابت است و در 4 دهه گذشته تحت عناوین مختلف تحریم های گوناگونی را علیه ما برنامه ریزی کرده است.

شجاعی افزود: هر گاه عملکردها خوب بود دشمنی ها و تحریم ها کمتر بوده است.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی مردم و مقام معظم رهبری را دو پایه اصلی قدرت نطام جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: استکبار جهانی می داند با وجود این دو عنصر اساسی جنگ نظامی علیه ایران اسلامی فایده ای ندارد.

محمدعلی شجاعی حمله و هجمه به برخی افراد و جایگاه ها را از دیگر دشمنی های ثابت استکبار جهانی علیه نظام دانست و افزود: امروز اگر قدرتی نداشتیم در مذاکرات بین المللی کرسی برای اظهار نظر نداشتیم.

شجاعی با بیان اینکه انتخابات متعلق به نظام است، گفت: در استان خراسان شمالی ارتباط کاری خوبی بین هیات های اجرا و نظارت وجود دارد.

وی افزود: تمامی کارها و اقدامات ما در برابر حضور مردم در عرصه های مختلف به رغم وجود مشکلات اقتصادی کم است.

در ادامه عضو حقوقدان شورای نگهبان و عصو هیات مرکزی نظارت نیز گفت: بنا بر منویات امام راحل برای ماندگاری انقلاب و عدم تسلط دشمنان مسئولان باید مردمی باشند.

محمد دهقان افزود: در هیچ در هر حکومتی یک نهاد برای صیانت از قانون اساسی وجود دارد که این حاصل عقل و تجربه بشر است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی میثاق ملی است و اگر رها شود سریع زیر پا گذاشته می شود، گفت: نطارت بر قوانین و مراقبت از عدم مغایرت قوانین پایین دستی با قانون اساسی مهمترین وظیفه شورای نگهبان است.

وی نظارت بر انتخابات را وظیفه دیگر شورای نگهبان دانست و گفت: این موضوع عقلی و برای اطمینان بخشی به جامعه است.

دهقان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مشخصات رئیس جمهور در قانون مشخص شده است، افزود: در تایید و عدم تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری مرّ قانون رعایت شده است.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 09 خرداد 1400 ساعت 18:31
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره