اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 02:33

دوشنبه, 23 فروردين 1400 ساعت 09:06
  • .

۲۳00 صندلی شورا در ۷۴۷ نقطه روستایی و عشایری استان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان شمالی با اشاره به دو هزار و ۳۲۱ کرسی در انتخابات شوراهای روستا و عشایر، گفت: این انتخابات در ۷۴۷ نقطه روستایی و عشایری استان برگزار می شود.

به گزارش نسیم امروز، هادی رجائی نیا با بیان این مطلب افزود:امسال در 747 نقطه روستایی و عشایری انتخابات برگزار می شود که 737 نقطه روستایی و 10 نقطه عشایری است.

رجایی نیا 707 نقطه را دارای سه کرسی و 40 نقطه را دارای پنج کرسی اصلی شورا عنوان کرد و گفت: مناطق روستایی و عشایری زیر هزار و 500 نفر جمعیت دارای سه کرسی و مناطق دارای افزون بر هزار و 500 نفر جمعیت دارای پنج کرسی اصلی شورا هستند.

وی ادامه داد: تا کنون در 591 نقطه روستایی و عشایری ثبت نام کاندیداها به حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات رسیده اند و اگر در 166 نقطه باقیمانده تعداد به حد نصاب نرسد آن مناطق به مدت چهار سال فاقد شورا خواهند بود که موجب عقب ماندگی و عدم توسعه منطقه خواهد شد.

رجایی نیا با دعوت از افراد دارای فکر و ایده و علاقمند به توسعه و آبادانی منطقه برای ثبت نام در شوراهای روستا و عشایر، افزود: امروز آخرین مهلت ثبت نام در انتخابات شوراهای روستا و عشایر است و این انتخابات همزمان با انتخابات شورای شهر در 28 خرداد ماه سالجاری برگزار می شود.

دبیر ستاد انتخابات استان در بخش دیگر سخنان خود به انتخابات شوراهای شهر اشاره داشت و گفت: اسفند ماه سال گذشته 5.4 نفر به ازای هر کرسی انتخابات در 24 نقطه شهری ثبت نام کردند و ثبت نام در تمامی شهرها برای برگزاری انتخابات به حد نصاب رسیده است.

رجایی نیا مجموع کرسی های انتخابات شوراهای شهر استان را 128 کرسی عنوان کرد و افزود: از 24 نقطه شهری یک شهر دارای 9 کرسی انتخابات، دو شهر دارای هفت کرسی و بیست و یک شهر دارای 5 کرسی انتخابات هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره