اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 15:24

شنبه, 20 اسفند 1401 ساعت 09:46

اداره کل راهداری طرح جامع کاهش تصادفات را تدوین کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: طرح جامع کاهش تصادفات و سوانح رانندگی باید در دستور کار قرار گیرد و توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تدوین شود.

به گزارش نسیم امروز، مهدی رشیدی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان خراسان شمالی اظهار کرد: مشاوری برای تدوین این طرح انتخاب شود و تمامی عوامل مربوط به تصادفات در سال‌های گذشته را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: همچنین باید در این طرح تمامی موارد و مشکلات از جمله نبود علایم راهنمایی و رانندگی، نبود روشنایی و سایر مواردی که منجر به تصادفات می شود را شناسایی و در طرح گنجاند تا دستگاه های مسوول و مربوط نسبت به رفع آن اقدام کنند.

رشیدی در ادامه تصریح کرد: بیشترین تصادفات فوتی درون شهری خراسان شمالی مربوط به موتورسیکلت ها است که طبق آمار ۵۱ درصد متوفیان مربوط به موتور سواران را تشکیل می دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: با وجود اینکه در سه ماه متوالی از نظر تعداد تصافات فوتی در سطح جاده های کشور در ردیف های آخر بوده ایم اما متاسفانه از نظر مرگ و میر داخل شهری در رتبه چند استان اول کشور قرار داریم.

رشیدی تصریح کرد: بیشترین متوفیان تصادفات درون شهری از ابتدای سال جاری توسط راکبان موتور سیکلت انجام شده لذا برخورد جدی و قاطعانه از سوی پلیس با این راکبان متخلف امری ضروری است.

وی افزود: تمام مشکلات حوزه ترافیک به زیر ساخت ها بر نمی گردد در این خصوص باید فرهنگ سازی انجام شود و تمامی دستگاه ها در ارتقای این شرایط دخیل هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: توجه ویژه به اقدامات ایمنی، برخورد جدی و اتخاذ تدابیر لازم یک ضرورت است که امیدواریم با کمک متخصصان بتوان راهکارهای مناسب ارایه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی بر عملیاتی شدن مصوبه ها نیز تاکید کرد و افزود: دستگاه ها و سازمان ها مصوبات را بیشتر جدی بگیرند و در این راستا تلاش کنند. / ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره