اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 13:08

یکشنبه, 11 ارديبهشت 1401 ساعت 11:00

هشدار آب منطقه ای به توقف درحریم رودخانه‌ها

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی نسبت به سیلابی شدن مسیل ها هشدار داد و از مردم خواست تا از اتراق و توقف در بستر و حریم رودخانه ها خودداری کنند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ؛ در ۲ روز آتی شاهد بارش های ناگهانی و آبگرفتگی معابر و مسیلها و خطر طغیان رودخانه ها هستیم از این رو ضروری است مردم برای حفظ جان خویش و خانواده هایشان از بستر و حریم رودخانه ها فاصله بگیرند.

برپایه این خبر، هواشناسی خراسان شمالی هم با صدور هشدار سطح قرمز اعلام کرده اس که سامانه بارش زا تا عصر روز سه شنبه در استان فعال است که فعالیت آن بصورت رگبار، رعد وبرق، تگرگ و تندر است و موجب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه ها می شود.

آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه و لغزندگی سطح جاده ها و همچنین خیزش گرد و خاک، شکستن درختان و آسیب به سازه های موقت از مهمترین مخاطرات سامانه جوی طی دو روز آینده است.

بر این اساس توصیه می شود مردم از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها بپرهیزند و به مخازن سدها و بندهای انحرافی نزدیک نشوند.

گفتنی است: خراسان شمالی، بیش از ۶ هزار کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن رودخانه ها و مسیل های مهم است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره