اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 17:44

چهارشنبه, 08 مرداد 1399 ساعت 08:59

کلاهبرداری سودجویان با عناوین خیریه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس پلیس فتای خراسان شمالی نسبت به کلاهبرداری سودجویان با عناوین خیریه هشدار داد.

به گزارش نسیم امروز، سرگرد یوسف شاکری با اشاره به اقدام برخی افراد سودجو که با سوء استفاده از نام موسسات خیریه و کمک به خانواده های نیازمند از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، کلاهبرداری می کنند به شهروندان هشدار داد.

وی افزود: این افراد در ایام و مناسبت‌های مختلف از جمله عید قربان با انتشار پیام‌هایی در قالب پویش جمع آوری کمک‌های نقدی و توزیع گوشت نذری برای نیازمندان و ... در شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌های اینترنتی، اقدام به کلاهبرداری می کنند که هموطنان باید مراقب باشند به هیچ عنوان به این پیام‌ها اطمینان نکرده و اگر می‌خواهند کمکی نیز به افراد بی بضاعت یا نیازمند بکنند حتماً از طریق سایت‌ها و موسسات معتبر اقدام کنند.

وی افزود: سودجویان با تحریک کردن حس کنجکاوی و برانگیختن حس ترحم و نوعدوستی افراد با شیوه هایی همچون ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه های اجتماعی، تماس تلفنی و اقدام به فریب مردم می کنند.

رییس پلیس فتای استان به کاربرانی که قصد دارند کمک‌های خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک پرداخت کنند، توصیه کرد که از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته‌ شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی شماره‌ حساب‌های رسمی آنها اعلام می شود، اقدام کرده و از واریز پول به حساب‌های نامعتبر و به نام اشخاص متفرقه خودداری کنند.

سرگرد شاکری تاکید کرد: شهروندانی که قصد دارند از طریق اینترنت و سایت‌های معتبر اقدام به پرداخت کمک کنند، دقت داشته باشند در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشده و هنگام واریز وجه، موارد ایمنی چون آدرس سایت، پروتکل امنیتی و دیگر موارد را نادیده نگیرند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره