اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 18:12

پنج شنبه, 04 اسفند 1401 ساعت 10:16
  • .

درآمد فروش از دارایی‌های مازاد صرف پروژه های ضروری می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: درآمد فروش از دارایی‌های مازاد صرف پروژه های ضروری می شود.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها در طرح مولد سازی و فروش دارایی‌های مازاد دولتی چسبندگی نداشته باشند.

وی افزود: در اجرای این طرح، هیاتی فضاها و دارایی های مازاد دولتی را احصا می کند و اگر خود دستگاه و یا سازمان فضاهای مازاد را اعلام نکند این هیات خود ورود خواهند کرد.

حسین نژاد تصریح کرد: این هیات فضاها و دارایی های سازمان ها را استاندارد سازی خواهند کرد اگر فضاها وامکانات مازاد احساس شود ورود پیدا خواهند کرد.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: بایداز امکانات و دارایی های استان بهینه استفاده کنیم اما بعضا برخی ادارات در این خصوص اهمیتی نمی دهند.

وی در خصوص واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی نیز گفت: از دستگاه ها و سازمان ها می خواهیم در این زمینه نیز به طور جدی ورود پیدا کنند چرا که بعضا برخی طرح ها حتی ۱۵ سال نیز نیمه کاره رها شده اند و بخش خصوصی می تواند این طرح ها را به پایان برساند.

استاندار خراسان شمالی گفت: از محل فروش طرح های نیمه تمام به طور مثال استخر های ورزشی نیمه تمام و سایر می توانیم از محل این اعتبار طرح های ضروری در بخش های تامین آب و راه سازی و یا موارد ضروری دیگر هزینه کنیم.

حسین نژاد تصریح کرد: برخی مدیران نسبت به این طرح دید مثبتی ندارند اما نباید طرح های نیمه تمام روی زمین بمانند چرا که اعتباراتی صرف آنان شده است و بخش خصوصی توانمندی اقتصادی کردن طرح را دارند.

وی از دستگاه ها و سازمان ها خواست تا طرح های نیمه تمام خود را اعلام کنند و گفت: از این ظرفیت و پتانسیل باید استفاده کنیم.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سهم بودجه استان از محل اعتبارات ملی کمتر از یک درصد است گفت: دستگاه ها و سازمان ها باید در این خصوص جدیت داشته باشند و برای جذب بیشتر تلاش مضاعف کنند.

حسین نژاد در خصوص بودجه سال ۱۴۰۲ نیز گفت: همچنین باید سازمان ها و دستگاه های اجرایی طرح قابل ارایه داشته باشند تا بتوانند اعتبارات بیشتری را در تخصیص ها کسب کنند.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید همیشه جلوتر از تخصیص ها حرکت کنند، افزود: انباشتگی تخصیص بودجه قابل توجیه نیست در صورت مشاهده دوباره برخورد جدی و قاطعانه با دستگاه های اجرایی انجام می شود.

وی تاکید کرد: به محض اعلام تخصیص ها باید اعتبارات سریع جذب شود.

حسین نژاد به قطعی گاز صنایع استان نیز اشاره ای کرد و گفت: با توجه به اینکه خراسان شمالی در گازرسانی در انتهای خط قرار دارد معمولا در فصل زمستان با مشکل مواجه می شود و متولیان می خواهیم برای این استان سهم ویژه در نظر بگیرند تا صنایع هرساله با مشکلات عدیده ای در این خصوص مواجه نشوند.

استاندار خراسان شمالی به منابع نفت و گاز کشور ترکمنستان نیز اشاره ای کرد و افزود: در این خصوص نیز پیگیری هایی انجام شده است.

حسین نژاد به حوزه سکونتگاه های غیررسمی نیز اشاره و گفت: وقتی طرح جامع سکونتگاه های غیررسمی بازنگری می شود این سکونتگاه ها رسمی می شوند اما مشکلات کالبدی، امنیت و سایر مشکلات آن بسیار متعدد است که باید برنامه ریزی های بیشتری جهت خدمات رسانی بهتر اعمال شود .

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در نقشه مهندسی فرهنگی با احصا پنج موضوع در استان و تعریف ۲۰ پروژه این موضوع باید اجرایی شود تا اعتلای فرهنگی استان را شاهد باشیم .

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره