اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 16:30

دوشنبه, 02 آبان 1401 ساعت 09:12
  • .

اجرای عملیات فاز دوم پتروشیمی خراسان تا پایان امسال

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: فاز دوم پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد بعد از هفت سال بلاتکلیفی تا پایان امسال کلنگ‌زنی و اجرایی می‌شود.

به گزارش نسیم امروز، سیدمحمد پاکمهر در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهارداشت: اجرای مرحله دوم پتروشیمی خراسان به عنوان طرح توسعه ای این مجموعه مورد تاکید رییس جمهور است و این امر تا پایان امسال محقق می شود.

وی افزود: توقف استفاده از منابع آبی دست اول در پتروشمی خراسان و جایگزینی آن با پساب از دیگر مواردی است که باید هر چه زودتر به نتیجه برسد.

فاز دوم پتروشیمی خراسان موسوم به جی تی پی از طرح های به جا مانده دولت گذشته است و این طرح در سال ۱۳۹۴ کلنگ زنی شد و تاکنون راکد مانده است.

فاز دوم مجتمع پتروشیمی خراسان‌شمالی در ۸۰ هکتار احداث می شود و ۱۵ متر مکعب آب از راه تصفیه پساب های بهداشتی بجنورد برای آن استفاده خواهد شد.

پاکمهر در بخش دیگر سخنان خود افزود: اعتبارات خوبی از منابع محرمیت زدایی به استان اختصاص یافته است که به یقین سبب ایجاد تحول در این خطه می شود.

وی ادامه داد: خراسان شمالی یک کیلومتر آزادراه ندارد و میزان بهره‌مندی روستاییان استان از راه مناسب ۱۰ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است و ضرورت دارد تا به زیرساخت های روستایی استان توجه شود.

نماینده مردم بجنورد با اشاره به رکود اجرای پروژه های راهسازی در چند سال گذشته گفت: سال های اخیر در هر شهرستان استان تنها سه تا چهار کیلومتر راه ساخته و آسفالت شد اما در این دولت شاهد رونق اجرای پروژه های عمرانی زیادی هستیم.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر رییس جمهور به استان گفت: در این سفر ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل چهار خطه کردن مسیر بجنورد به جنگل گلستان و ۹۵۰ میلیارد تومان به پروژه راهسازی مسیر بجنورد به میامی اختصاص یافت.

پاکمهر یادآور شد: رویکرد دولت ارتقای خدمات رسانی به کاربران جاده ای و مسافران است./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره