اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 04:44

پنج شنبه, 21 مهر 1401 ساعت 10:57
  • .

ارتباطات تجاری با کشورهای مختلف تقویت شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی بر تقویت ارتباطات تجاری با کشورهای مختلف تاکید کرد.

به گزارش نسیم امروز، ناصر فخر موحدی در جلسه صادرات کالاهای غیر نفتی خراسان شمالی اظهارداشت: ۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری در این استان فراهم شد و برای بهره‌برداری به بخش خصوصی معرفی می شود.

وی افزود: دستگاه های مسوول از جمله اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و سایر ارگان های مربوطه باید اطلاعات و داده های مورد نیاز در خصوص این فرصت در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.

فخرموحدی تصریح کرد: کالاهای وارداتی استان را باید به سرمایه گذاران معرفی کرد تا این کالاها تامین شود و دستگاه های اقتصادی باید در این خصوص اطلاع رسانی و داده ها را به سرمایه گذاران گزارش دهند.

وی بر حمایت از تولید کنندگان تاکید کرد و ادامه داد: تمامی دستگاه ها و سازمان های مربوطه اطلاعات و داده های مورد نیاز را در راستای افزایش تولید و حتی تولیدات جدید در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.

وی بر تقویت ارتباطات تجاری با کشورهای مختلف تاکید کرد و افزود: هرچه این مهم افزایش یابد باعث رشد اقتصادی و ارز آورزی برای کشور خواهد شد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی در ادامه گفت: ۲ محصول جدید شیرینی و شکلات وارد سبد صادراتی استان شده است که باید در راستای تولید تنوع این محصولات تلاش شود.

وی با بیان اینکه افزودن کالاهای جدید به سبد صادراتی، اولویت استان است تصریح کرد: برخی از تولید کننده های خراسان شمالی محصول را از سایر گمرکات کشور صادر می کنند که باید این موارد نیز بررسی شود.

فخر موحدی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اعزام هیات تجاری به ترکمنستان نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون تفاهم نامه و قراردادهایی از سوی دانشگاه بجنورد، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام شده است.

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

همچنین ۱۲۰ واحد صنعتی استان نیز نیمه فعال است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره