اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 14:56

دوشنبه, 23 فروردين 1400 ساعت 10:13
  • .

اعطای 100میلیون تومان تسهیلات به عشایر خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: پارسال 100میلیون تومان تسهیلات 4 درصد با دوره باز پرداخت 5 ساله در اختیار صندوق های خرد زنان قرار گرفت و 3 سیاه چادر بافته شده است.

محمدرضا قلی پور در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز افزود: خانوارهای عشایر استان بافت سیاه چادر را با دریافت این تسهیلات ارزان قیمت از سر گرفته‌اند و برای 14نفر از زنان عشایر در مناطق قشلاقی نیز اشتغال ایجاد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه 10 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره از محل سفر رهبری برای احیاء صنایع دستی عشایر در اختیار آنان قرار گرفت ، اظهارکرد: همچنین سال گذشته 200میلیون تومان لوازم و تجهیزات برای تولیدصنایع دستی خریداری و رایگان در اختیار عشایر قرار گرفت.

مدیرکل امور عشایری استان با بیان اینکه 50 درصد چادر خانوارهای عشایری استان کهنه و فرسوده است که نیاز به بازسازی و نوسازی دارد، افزود: این اداره کل آمادگی دارد سایر صندوق های خرد هم که درخواست داشته باشند ، تسهیلات بافت سیاه چادر در اختیار آنان قرار دهد.

سیاه چادربافی هنر و صنعتی ارزشمند با سابقه ای نزدیک به قدمت زندگی عشایری و کوچ نشینی است که به علت گسترش چادرهای برزنتی امروزه در اغلب مناطق عشایری به فراموشی سپرده شده است.

گفتنی است: عشایر خراسان شمالی 700هزار رأس دام دراختیار دارند و 25 درصد گوشت استان راتأمین می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره