اخبار برگریده
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 08:21

دوشنبه, 20 بهمن 1399 ساعت 11:06
  • .

کاهش ۲۲ درصدی مصرف بنزین طی ۱۰ ماهه گذشته در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: هر چند میزان مصرف بنزین در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد کاهش داشته است اما با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی انتظار کاهش بیشتری را داشتیم.

مجتبی شکوری در نشست خبری ودرجمع خبرنگاران گفت: علاوه بر آن در ۱۰ ماه نخست سال جاری نسبت به ۱۰ ماه سال گذشته در مصرف نفت و گاز که مورد مصرف نیروگاه ها است نیز با افزایش ۴۱ درصدی مواجه هستیم.

وی گفت: در ۱۰ ماهه پارسال میزان مصرف نفت کوره در استان هفت میلیون و ۸۳۸ هزار لیتر ثبت شده بود اما این رقم امسال به ۱۹ میلیون و ۳۰۵ هزار لیتر افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: در استان ۷۹ دستگاه نفت کش کار جابه جایی سوخت را انجام می دهند که از این تعداد ۶۸ دستگاه تریلی است.

شکوری افزود: انبارهای سوخت در استان انبار تدارکاتی و ذخیره سازی است که برای مصارف کم ایجاد شده است و سوخت مورد نیاز از استان های همجوار به استان حمل می شود.

وی با اشاره به کاهش میزان مصرف نفت سفید در روستاهای استان گفت: خوشبختانه در سال های گذشته، اقدامات خوبی در زمینه گاز رسانی به روستاها انجام شده و این امر سبب شده تا میزان مصرف نفت سفید کاهش یابد.

به گفته شکوری نسب میزان مصرف سی ان جی در این استان به صورت ماهانه هفت تا هفت میلیون و ۵۰۰ متر مکعب است.

وی بیان کرد: در فصل زمستان صنایعی همچون نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، آلومینیای جاجرم و کارخانه سیمان بیشترین مصرف سوخت را از این شرکت دارند.

شکوری یاداورشد: در حال حاضر تامین سوخت شهرستان های شیروان و فاروج از مجموعه فرآورده های خراسان رضوی، گرمه و جاجرم از منطقه شاهرود، اسفراین و منطقه ای از بجنورد از انبار سبزوار و مناطق جنگل گلستان از انبار گنبد انجام می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: آمار ثبت شده در شرکت نفت منطقه خراسان شمالی تعداد چهار هزار و 276 خانوار در سامانه ثبت نام و مجوز دریافت نفت سفید را دریافت کرده اند که این خانوارها خارج از حوزه عشایر هستند و در سال دوهزار و 420 لیتر نفت سفید به ازای هر خانوار اختصاص داده می شود.

شکوری اظهار داشت: در استان خراسان شمالی 49 جایگاه عرضه فرآورده های نفتی، 29 جایگاه CNG اعم از تک منظوره و دو منظوره و 79 نفت کش جهت جابجایی سوخت در حال فعالیت و ارائه خدمات به مردم هستند.

وی با اشاره به کاهش میزان مصرف نفت سفید در روستاهای استان گفت: خوشبختانه در سال های گذشته، اقدامات خوبی در زمینه گاز رسانی به روستاها انجام شده و این امر سبب شده تا میزان مصرف نفت سفید کاهش یابد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره